کد خبر 65704
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰

يك روزنامه اسرائيلي اعلام كرد كه در صورت به رسميت شناخته شدن فلسطين، دادگاه لاهه مي‌تواند سران اسرائيل را به دليل انتقال ساكنان كرانه باختري به اتهام جنايت جنگي تحت پيگرد قرار بدهد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روزنامه هاآرتص چاپ تل‌آويو در گزارشي با اشاره به تلاش فلسطيني‌ها براي طرح درخواست به رسميت شناخته شدن اين كشور در سازمان ملل، اعلام كرد كه در صورت رخداد چينن اتفاقي، سران اسرائيل مي‌توانند تحت پيگرد دادگاه جنايي بين‌المللي قرار بگيرند.
 
در كنار نگراني‌هاي شديدي كه در رژيم صهيونيستي به دليل تلاش فلسطيني‌ها براي به رسميت شناخته شدن در نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل براي سران تل‌آويو ايجاد شده است، اين امر جديدترين نگراني است كه روزنامه هاآرتص مطرح كرده است.
 
به گزارش هاآرتص، كارشناسان حقوقي اعلام كردند در صورت تشكيل كشور مستقل فلسطين، دادگاه لاهه مي‌تواند برخي سران اسرائيل را به دليل موضوع انتقال ساكنان كرانه باختري و مسئله شهرك‌سازي در آن كه بر اساس قوانين لاهه، جنايت جنگي شمرده مي‌شود، تحت پيگرد قرار بدهد.
 
هاآرتص نوشت: كارشناسان در اين خصوص هشدار دادند كه به رسميت شناخته شدن فلسطين از لحاظ نظري بدين معناست كه مي‌توان مسئولان بلندپايه اسرائيل را در خصوص سياست شهرك‌سازي اسرائيل در كرانه باختري به دادگاه بين‌المللي جنايات جنگي در لاهه معرفي كرد.
 
اين روزنامه به نقل از كارشناسان حقوقي اعلام كرد كه «اگر اسرائيل تحقيقي در خصوص ارتكاب جنايت جنگي در كرانه باختري انجام ندهد و به دنبال خاطيان آن نگردد، دادگاه لاهه مي‌تواند دخالت كند. حوزه كاري اين دادگاه تكميلي است و در خصوص مواردي كه قبلا شكايت و رسيدگي شده است دخالت نمي‌كند ولي از لحاظ نظري ما در اينجا از جنايتي جنگي سخن مي‌گوييم كه رخ داده است و اسرائيل در خصوص آن هيچ تحقيقي انجام نداده و مسئولان آن را محاكمه نمي‌كند و حتي آنان را به دادگاه تحويل نمي‌دهد پس در اينجا لاهه مي‌تواند دخالت كند و تحقيقات خود را آغاز نمايد.
 
اين كارشناسان اعلام كردند كه اين احتمال وجود دارد كه فلسطيني‌ها در صورت به رسميت شناخته شدن كشورشان از اين گزينه عليه اسرائيل استفاده كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    باشه، اين اعتماد به نفس اسرائيلي ها منو كشته خيال ميكنند خيلي زرنگند ما هم اصلا نميدونيم دادگاه بين المللي زير نظر خودشونه آخه چي شده؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس