نگاهی به آمارهای رسمی گمرک نشان می‌دهد در سال جاری انواع کالاهای مصرفی آلمانی که تولید آنها در داخل ممکن است، به کشورمان وارد شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - آلمان یکی از کشورهای عضو گروه ۱+5 در مذاکرات هسته‌ای با ایران بود و در یک سال اخیر نیز به شدت از اجرای برجام حمایت کرده است.

مسئولان اقتصادی دولت آلمان از جمله وزیر اقتصاد این کشور نیز چند ماه پیش به همراه هیئت بزرگ تجاری راهی ایران شدند.

در یک سالی که از برجام می‌گذرد، با وجودی که از سوی آمریکا کارشکنی‌های فراوانی علیه برجام صورت گرفته، با این حال آلمان‌ها همواره از برجام حمایت کرده‌اند و آن را مفید دانسته‌اند.

درباره علل حمایت آلمان از برجام، بدون تردید مهمترین علت را باید باز شدن دروازه‌های ایران به روی کالاهای آلمانی دانست.

اکنون ژرمن‌ها به راحتی می‌توانند اجناس مصرفی خود را به ایران صادر کنند.

نگاهی به آمارهای رسمی گمرک کشورمان نشان می‌دهد در سال جاری انواع و اقسام کالاهای مصرفی آلمانی خصوصاً اقلام بنجلی که تولید آنها در داخل ممکن است، به کشورمان وارد شده است.

جدول: برخی اقلام مصرفی وارداتی از آلمان پس از برجام

دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 
دستاورد آلمان از برجام: صادرات چوب ‌اره، نوشابه، لباس و مدادتراش به ایران +جدول 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    میگم آفتابه هم وارد کنیم تا کم کم باورمون بشه دیگه!
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    شورت وزیر شلواری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینو دیگه کجای دلم جابدم.
  • بهرنگ ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    می دانید برجام یعنی چه یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران
  • محمد ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    برادران چینی که ازاینها خیلی دارند دیگه چه نیازی به آلمان است !!!! باباایول شما ها خیلی مسئله راپیچیده می کنید . دلارمیدادیم این بدبخت وبیچاره بابک زنجانی اینهاراازچین عزیزمی آورد .یک عده ای هم ازاین راه به نون ونوایی می رسید .دیگرلازم نیست آخه اینها راکسی دیگری ازکشوردیگر بیاورد.!!!! آخه چه معنی داره
  • 182 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    جوراب -رخت آویز !! خاک تو سرمون عرضه نداریم جوراب بسازیم !!
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    از اجناس دوستان چینی شما خیلی بهتر هستند
  • مشکل از وزارت رانت پرور و زیر سرمیِِ صنعت معدن و تجارت است ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    متاسفانه تا امثال نعمت زاده در وزارت صنعت باشند واردات به همین شکل است، آلمان یکی از نزدیکترین و بهترین کشورهایی است که می توان بوسیله آن به تکنولوژی های روز دست یافت، از لحاظ تاریخی نیز کشور آلمان روابط بسیار نزدیکی با ایران داشته و دارد. نه تنها از آلمان می شود کالاهای تولیدی(ماشین آلات صنعتی که ارزش افزوده تولید می کنند) وارد کرد بلکه برای آموزش و پرورش نیروهای ماهر فنی و مهندسی نیز می شود از مشاوره های انها بهره برد و دورهای آنها را در ایران پیاده کرد. کشور آلمان بهترین و ماهرترین مهندسین و تکنسینها را دارد و حتا ماهرترین کارگران در دنیا، کارگران آلمانی هستند، در تربیت نیرو در حوزه های فنی و مهندسی و حتا فنی و حرفه ای می توان سازمان فنی و حرفه ای کشور از استانداردهای کشور آلمان برای تربیت نیروهای فنی و مهندسی استفاده کند اما متاسفانه وقتی مدیریت کشور نفتی و غیر رقابتی و رانت پرور باشد نتیجه اش می شود وارد کردن دسته بیل و خاک اره.
  • دکتر ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    واقعا که در قوطی کنسرو هم وارد کنید اندر حکایت دولت راست گویان
  • ایمان ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    به نظر من لازمه چون اصلا ایران خودکفا نیست صنعت هم ندارد و باید تکنولوژی از کشور آلمان وارد ایران شود.
  • اصغر راد ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    تشکر تشکر که کارگران ایرانی را بیکار کردید. برایتان متاسفم
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    به غیر از کاغذ و مدادی که از برش درختان بدست میاد و به نظرم وارد کردنش بهتر از تولید کردنش هست، واقعا تو این مملکت بریدیم که چیزهای دیگه رو درست کنیم؟
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    برجام مبارک المان باشد !
  • حسین ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    ذخیره ارزی دلار و یورو کشور را بدید و این اجناس را وارد کنید که فردا بحران ایجاد بشه! چرا با روسیه با روبل صادرات و واردات را سامان نمی‌دید ، اینهایی که به روسیه فحش میدان و حمله می‌کنن بدونن عشقتون آمریکا امسال حدود ۱۰.۵ میلیارد دلار از روسیه واردات اقلام صنعتی و غیر صنعتی داشته. بعضی‌ صنایع روسیه مدرن هستند مثل صنایع واگن سازی و بعضی‌ موتورها و پمپ‌های صنعتی که حتی آمریکا و اروپای غربی ناگزیر به خرید و واردات اونها از روسیه هستند. با این ظلم و تحریمها ایران و روسیه و ونزوئلا و کوبا و و تعدادی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین و آسیا باید بازار خودشون را ایجاد کنن و دلار و یورو را کاملا حذف کنن از مبادلات وگرنه اقتصادشون نابود خواهد شد. این مطلب بدیهی‌ و واضح هست.
  • ایرانی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    ................ خاکم به سر این این ترقی معکوس را به بین حالا قرار شده ایرباس دو سه تا هواپیما که از رده خارج شده اند رنگ کرده به تهران بفرستند تا ملت ایران را هم رنگ بزنند و اقای روحانی دوباره انتخاب شوند ( اوکتبر سوپرایز روحانی)
  • صبا ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    شما ها عجب آدمهای تنگ نظری هستید که نتایج آفتام تابان برجام را اینطوری وانمود می کنید.تکنولوژی تولید این کالا ها بسیار بالا است و ما در این زمینه تخصص نداریم. تخصص اصلی ما فقط در تولید آبگوشت بز باشی و قرمه سبزی است. بنابراین خیلی خودتان را زحمت ندهید و انتتقاد نکنیدکمی هم فکر کنید که آدم ها بی سواد نباید دستاوردهای آفتاب تابان برجام را نقد کنند.
  • علی از کجا آباد ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    چی می گی
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    ببین تولید کننده داخلی چقدر بی عرضه هست که بعد از کلی عوارض گمرکی و هزینه حملو نقل . مصرف کننده داخلی ترجیح میدهد که کالای المانی بخرد .همیشه هم نباید از تولید داخل حمایت کرد. حمایت بیش از حد از تولید کننده داخلی به ضرر مردم هست مثل خودرو و......
  • مصطفی ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    آقا لپ تاپ چقدر گرون شده
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    برجام فقط تحویل یازار ایران بعد از تحریم ها و نابودی رقبای داخلی به کمپانی های غربی بود همین...هیچ تکنولوژی هم منتقل نخواهد شد همانطوری که قبل از تحریم های بانکی و نفتی 20 سال به بهانه همین انتقال تکنولوژی ایران رو دادن دست شرکت های خارجی که فقط یا کالا فروختن یا منابع رو چاپیدن...همین
  • ایرانی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    غربی ها از زمان روم باستان تا الان همیشه به خاورمیانه و نیز ایران به دید یک رقیب یا دشمن نگاه می کردن ببینید همین ترکیه هر وقت تبدیل به یک ابرقدرت شد چطور تمام برنامه هاشون شد تضعیف و زدن ترکیه حالا چه رصد به ایران واقعیت های ایران قبل از انقلاب هم بیشتر در صادرات نفت شش هفت میلیونی رقیبی به نام شوروی و جنگ اعراب با اسراییل بود که عملا ایران رو متحد اصلی امریکا تبدیل کرده بود الآن هم عربستان به لطف صادرات ده میلیونی متحد اصلی امریکاست نه یک واقعیت صرف دائمی..خوب مشخص هست وقتی غربی ها می بینن جنگ اعراب با اسراییل تبدیل به دوستی شده صادرات نفت اعراب به بیست برابر ایران رسیده و بازاری تجاری و نه فقط نظامی در جهان عرب دارن که ده برابر بازار ایران هست و دشمنی هم به نام شوروی دیگه وجود خارجی نداره مشخص هست حتی اگر در ایران انقلاب هم نمی شد ما شاهد افول کاملآ محسوس روابط بین ایران و امریکا و کلآ ایران و غرب می بودیم....حتی همین الان هم بیشتر از ترس به قدرت رسیدن اسلام گرایان به قول غربی ها بنیاد گراها به قدرتی نامتعارف هست که ایران مثل روسیه کره شمالی و داعش تبدیل به دغدغه امریکا شده وگرنه آن اهمیت سابق رو اصلا برای امریکا و غرب نداره.....بخصوص از ده سال آینده و افزایش چند برابری تولید نفت شنی در امریکای شمالی و افزایش تولید نفت در کانادا که عملا خاورمیانه تبدیل به رقیب امریکا در انرژی حتی با نفت ارزان میشه..و از حرکت دنیا به سمت انرژی پاک که عملا از بعد از 2040 یا دو دهه دیگه به عصر طلایی نفت پایان میده...جالب هست اعراب کم کم دارن خودشون رو برای زندگی بدون امریکا آماده می کنن ولی اینجا ما عملا داریم در بی برنامگی و جنگ داخلی دستو پا می زنیم تنها چیزی که اهمیت نداره منافع ملی ایران هست...باور کنید اگر یه روز امریکا سقوط کنه فرداش داخل کشور جنگ داخلی میشه و ایران هم سقوط می کنه!!!..از بس هوچی شدیم
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    البته برجام هوا را هم درست کرده برای نفس کشیدن.نگران نباشید
  • مهران ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!
  • مهندس بیو تکنولوژی ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    ایران که نمیتونه اینارو بسازه مجبوره وارد کنه اشکالی نداره یکم منطقی باشید.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    تبریک به وزیر صنعت بنده خدا عینکش ته استکانیه بهش میگن مداد تراش نیست دستگاه لوله حدیده کنِ
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    نیست که تا حالا در داخل تولید میشد.مگه قبلا از کجا میامد.همه اینها از چین وارد میشد.اونهم با کیفیت آشغال.حداقل کیفیت آلمانی که بهتر از چین است.چرا در دولت قبلی که سرکلنگ و لاستیک فرغون وارد شد را ایراد نمیگیرید.درثانی نگاه به ظاهر ساده بعضی چیزها نکنید.بعضی اقلام با وجود ظاهر ساده و کوچک بودن برای ساختشان دانش بالایی لازمه.یک مورد مثال میزنم درصنایع خودروسازی یک نوع اورینگ لاستیکی در بوستر ترمز استفاده میشود که ازحساسیت بالایی برخورداراست و اگر جنس کیفیت لازم را نداشته باشد دربرابر روغن ترمز جمع میشود و روغن بداخل ترمز نفوذ میکند.سازندگان این محصول بدلیل اینکه تولیدکننده ایرانی هنوز نمیتواند این قطعه کوچک و بظاهر ساده را با کیفیت لازم تولید کند از کره وارد میکنند و هیچ تولیدکننده داخلی مجوز تولید واستفاده این قطعه را از سایپا و ایران خودرو ندارد.
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    آبپاش برای آبیاری درختای گلابی یادشون رفته اونم بیرن
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    خانه از پای بست ویران است خواجه در بن نقش ایوان است ما حرفمون سر اصل واردات اینهاست بعد تو سر واردات از کجا بحث داری؟!
  • یاری ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    خجالت اوره
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    تبریک به دولت
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    ممنون که بیکارم
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    صادرات چین به ایران را هم منتشر نمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس