کد خبر 656542
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

براساس آمار فائو سالانه 30 الی 35 درصد محصولات مختلف اعم از میوه و تره بار، نان و.. هدر می رود که در صورت مدیریت صحیح علاوه بر صرفه جویی 8 میلیارد دلار ارز غذای 15 میلیون نفر تامین خواهد شد.

به گزارش مشرق، از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان  به هدر رفت سالانه 30 الی 35 درصد محصولات مختلف اعم از نان، میوه  تره بار و ... اشاره کرد که در صورت مدیریت صحیح و به کارگیری تکنولوژی در مزارع از ضایعات غذای 15 میلیون نفر جلوگیری به عمل می آید .
 
از دیگر اخبار مهم کشاورزی می توان به آغاز عرضه برنج در بورس کالا اشاره کرد که با توجه تنوع ارقام و قیمت برنج ایرانی بعید است که عرضه برنج در بورس کالا بر کاهش قیمت تاثیر گذار باشد.
 
حباب کاذب قیمت گوشت شکسته می شود/ انتقاد شدید از سکوت سازمان حمایت

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: در شرایط فعلی با افزایش عرضه 200 الی 300 هزار راسی در مقایسه با سال گذشته پیش بینی می شود که حباب کاذب 15 الی 16 هزار تومانی نرخ گوشت شکسته شود .

غذای چند میلیون نفر به واسطه نبود تکنولوژی هدر می رود؟

کارشناسان معتقدند که براساس آمار فائو سالانه 30 الی 35 درصد محصولات مختلف اعم از میوه و تره بار، نان و.. هدر می رود که در صورت مدیریت صحیح علاوه بر صرفه جویی 8 میلیارد دلار ارز غذای 15 میلیون نفر تامین خواهد شد.
 
افزایش 2 میلیون تومانی قیمت طلای سرخ

عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت هر کیلوگرم طلای سرخ به نسبت ماه گذشته با افزایش 2 میلیون تومانی روبرو شده است.
 
واردات گندم برای صنایع ماکارانی منتفی شد

معاون داخلی بازرگانی دولتی ایران گفت : برای صنایع ماکارانی گندم دوروم برای استحصال آرد سمولینا به میزان کافی وجود دارد از این رو نیازی به واردات نیست.
 
آغاز عرضه برنج در بورس کالا کاهش قیمت را به همراه دارد؟

رئیس انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به تنوع ارقام و قیمت برنج ایرانی بعید است که عرضه برنج در بورس بر کاهش قیمت این محصول تاثیر گذار باشد.
 
تاخیر در پرداخت مطالبات کام چایکاران را تلخ کرد

تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان موجب نارضایتی و کاهش انگیزه تولید برای سال زراعی آینده می شود.
 
گلایه های مصرف کنندگان از افزایش مجدد لبنیات

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:با توجه به رکود حاکم بر بازار و شرایط رقابتی شرکت های لبنی، افزایش قیمت از سوی کارخانه ها با از دست دادن بازار مواجه خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس