در حالی که تاکنون 13 مدیر دولتی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، از کار برکنار شده‌اند و بر اساس گزارش دیوان محاسبات، تعداد حقوق‌بگیران نجومی بسیار بیشتر از این تعداد بوده، رئیس‌کل بانک مرکزی به دفاع از حقوق‌بگیران نجومی پرداخته است.

سرویس اقتصاد مشرق - رئیس‌کل بانک مرکزی در اظهارنظری قابل تأمل به دفاع از حقوق‌های نجومی در شبکه بانکی کشور پرداخت و آن‌ها را قانونی خواند.

در حالی که تاکنون 13 مدیر دولتی که در سازمان‌ها و بانک‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، از کار برکنار شده‌اند و بر اساس گزارش دیوان محاسبات، تعداد حقوق‌بگیران نجومی بسیار بیشتر از این تعداد بوده، رئیس‌کل بانک مرکزی به دفاع از حقوق‌بگیران نجومی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ولی‌الله سیف در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت عامل و مدیران کل بانک مرکزی با اشاره به مباحثی چون حقوق‌های نامتعارف، پاداش بازنشستگی و موارد مشابه که بحث‌های زیادی در خصوص آن شده است، افزود: بخش عمده‌ای از مسائل مطرح شده در خصوص فیش‌های نامتعارف و حجم انتقاداتی که به سمت شبکه بانکی و بانک مرکزی سرازیر شد، ناشی از عدم شناخت کافی از وضعیت موجود بوده که با دقت نظر همکاران در بانک مرکزی، تمام پرداختی‌ها بر اساس اصول و ضوابط قانونی بوده است و از این حیث نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در جهت احقاق حقوق همکاران نظام بانکی گام برداریم افزود به نظر می‌رسد در شرایط حاضر فضا و نگاه واقع‌بینانه‌تر و مناسب‌تری در نهادهای نظارتی نسبت به گذشته پدید آمده و با توجه به شفافیتی که به عمل آمده است، پیش‌بینی می‌شود تصمیم‌های کارشناسی شده تری اتخاذ شود.

سیف گفت: مواردی در خصوص پرداخت‌های خارج از ضابطه و چارچوب در بخش‌های دیگر کشور صورت گرفته است که طبیعتاً باید برخورد قانونی نسبت به آن‌ها انجام شود.

اظهارات رئیس‌کل بانک مرکزی که پرداخت‌های نجومی به مدیران بانکی را قانونی خوانده، با اقدامات دولت در چند ماه اخیر در تعارض است، زیرا تاکنون چند مدیر ارشد بانک‌ها به علت دریافتی نجومی از کار برکنار شدند و برای برخی هم در دیوان محاسبات، پرونده تشکیل شده است.

سیف باید پاسخ دهد اگر حقوق‌ها قانونی بوده، چرا دولت تعدادی از مدیران بانکی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را برکنار کرد؟

سخنان رهبر انقلاب درباره حقوق های نجومی جهت استحضار آقای سیف

از اوایل امسال با افشای پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت خواستار برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ماه‌های گذشته چند بار به‌طور صریح بر برخورد محکم با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی تاکید کردند.

از آنجا که رئیس‌کل بانک مرکزی، حقوق‌های نجومی را قانونی اعلام کرده است، بازخوانی سخنان صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی را به سیف توصیه می‌کنیم.

اولین بار، رهبر معظم انقلاب اسلامی دوم تیرماه در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مسئله حقوق‌های نجومی اشاره کردند و گفتند: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

ایشان با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاه‌ها، در حد معقول است و دریافتی‌های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

16 تیر هم در خطبه‌های عید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌طور مبسوط درباره لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی سخن گفتند و فرمودند: یک مطلب هم درباره مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل می‌کنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلت‌هایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس‌جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوه دیگر، متعهد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیت دنبال بشود؛ دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ این‌ها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

سرانجام در دیدار سوم شهریورماه با هیئت دولت، رهبر معظم انقلاب مجدداً بر ضرورت برخورد با متخلفان در پرونده حقوق‌های نجومی تاکید کردند: نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به هر حال این نکته [مهمی] است. به نظر من برای متخلف اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوه مجریه هم نیست. در همه قوا و در همه سازمان‌ها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند. خب، قوه مجریه جلوی چشم است و حالا مثلاً بیشتر از دیگران گسترده است. در برخورد هم فقط قوه مجریه نیست که باید برخورد کند، قوه قضائیه هم در جای خود -آنجایی که جای ورود قوه قضائیه است- بایستی برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    برای مردم حقوقها نجومی هست برای اعضای دولت پول خورد هم نیست
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    کلا برای عده ای مقام رهبری و فرمایشات ایشان یعنی هیچ
  • ناشناس ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    قوه قضاییه باید بطور مستقیم به موضوع حقوق های نجومی ورود نماید به دولت امیدی نیست .
  • ناشناس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    این پرداخت‌هایی که نامشروع، گناه و خیانت آمیز نامیده میشوند برای کسانی چنین مفهمومی دارد که به حلال و حرام اعتقاد داشته باشند یا حتی اگر به آن معتقد نیستند برای مردم و کشور ارزش قائل باشند مثل اتفاقی که در کره جنوبی افتاد و مسئولان بلندپایه آن بخاطر سوءاستفاده ایی بسیار کمتر از آنچه در این دولت راستگویی! و اعتدال! اتفاق افتاده از مردم عذرخواهی کردند نباید از کسانی که به آمریکای جنایتکار کدخدا می گویند توقع برخورد با غارتگران بیت‌المال را داشته باشیم
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است تفکر پیروی از سرمایه داری آمریکایی یعنی دریافتهای نجومی و اقدام در محو فقراء . نابود باد ریشه تفکر کدخدا پرستی .
  • مجتبی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    آقای سیف هم مجرم هستند.به دلیل حمایت علنی از جرم و مجرمین و باید محاکمه شوند .تا حساب کار قانون و قانون مداری به دست همه مسئولین برسه.
  • saeed ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    سیف.......حیف!!واقعا حیف که شما رییس بانک مرکزی هستی!
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    وقتی که سیف را با مدرک حسابداری مسئول اقتصادی ترین نقطه کشور می کنند و حق ماموریت یک میلیارد و سیصد میلیونی به او می دهند بدانید مقاصدی در بین است که اگر بشنوید دود از سرتان بلند می شود بله که باید از نجومی بگیران دفاع کند تا گند کارهای خودش در نیاید و ... من دیگر جرات گفتن ندارمدر خانه کس است یک حرف بس است امیدوارم که روزی محاکمه شود
  • مهدی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    سال دیگه که رییس جمعور عوض شد همتونو دادگاهی میکنیم
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    فعلا مدیران بر دولت جکومت میکنند
  • م-ب ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    این دولت اخراشه دیگه به فضل الهی
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    کل نظام بانکی و وزارت نفت همینه حقوقها از ده میلیون شروع میشه ! حق بازنشستگی هم از یک میلیارد! بیچاره معلم ها و نظامی ها
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    کل نظام بانکی و وزارت نفت همینه حقوقها از ده میلیون شروع میشه ! حق بازنشستگی هم از یک میلیارد! بیچاره معلم ها و نظامی ها
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    آقا FATF چه شد؟
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    به م.ب خواهید دید که مردم ایران با شرکت در انتخابات آتی به فرمان بی بی سی لبیک خواهند گفت و به روحانی رای خواهند داد. وقتی خواب بودید مردم شما را دزدیدند. آنها الان از بی بی سی حرف شنوی دارند نه از نماز جمعه ها.
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    پس چرا بطور مشابه در مورد پزشکان سامان دهی پرداخت و کیفیت کار انجام نمیشه؟
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    از گناه حداقل حرف نزنید که اصلا بهتون نمیاد تخریب بکنید از دین مایه نزارید همین نیمچه ایمان مردم هم بره عذاب نازل میشه ها گفته باشم
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    جهت ایرانی اباد و تداوم انقلاب اسلامی باید تمام متخلفین را اعدام نمود.......
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    با سلام لطفا در اطلاع رسانی اخلاق رو رعایت کنید! آقای سیف گفتند پرداختهای بانک مرکزی مطابق قانون بوده نه بقسه بانکها: «.... با دقت نظر همکاران در بانک مرکزی، تمام پرداختی‌ها بر اساس اصول و ضوابط قانونی بوده است و از این حیث نگرانی خاصی وجود ندارد.» قطعا حقوقهای نجومی مشکل دار بوده و هست اما قرار نیست هرخبری رو جعل کنیم که .
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    عزیزجان از این جمله معانی متعددی برداشت میشود که اتفاقا منظور شما از آنها دور است
  • سعيد ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام، وقتي يكي از مراكز حيف و ميل بيت‌المال خود بانك مركزي است كه بيش از هر جاي ديگر كشور‌ پرداخت‌هاي نامتعارف دارد، انتظار داريد كه رئيس آن غير از اين بگويد.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    مسئولان از یک طرف سانسورچی مشرق هم از یک طرف اعصابمان را خرد می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس