کد خبر 656424
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

مجری فازهای ۲۰و۲۱ پارس جنوبی گفت: سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز، با تلاش متخصصان داخلی در میدان گازی پارس جنوبی نصب و وارد مدار تولید شد.

به گزارش مشرق، علیرضا عبادی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20و21 با گاز ترش فازهای 6،7و8پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: این ردیف و ردیف دوم شیرین سازی ، گاز ارسالی از سکوی  21 را دریافت و فرآوری می‌کند.

وی از پیشرفت 91 درصدی  پالایشگاه فازهای 20و21 پارس جنوبی خبرداد و گفت: ردیف‌های سوم و چهارم شیرین سازی  این فازها  ، پایان ماه‌های آذر و دی امسال راه اندازی می‌شود که با تحقق این مهم تمامی ردیف‌های شیرین سازی این فازها به طور کامل در سرویس بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبادی از وارد مدار شدن سکوی فاز 21 پارس جنوبی با تلاش متخصصان خبرداد و بیان کرد: سکوی فاز 21 پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز، با تلاش متخصصان داخلی در میدان گازی پارس جنوبی نصب و  وارد مدار تولید شد.

مجری فازهای 20و21 پارس جنوبی با اشاره به  اینکه مشعل سکوی فاز 21 پس از باز شدن و جریان دهی به چاه شماره یک روشن شد افزود: با تحقق این مهم بزودی عملیات تولید و ارسال گاز از سکوی 21 به پالایشگاه خشکی آغاز می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه سکوی فاز 21 ، بیست و یکمین عرشه میدان مشترک پارس جنوبی است که در شرایط کاملا ایمن راه‌اندازی می‌شود خاطر نشان کرد: این سکو با وزن 2 هزار و 700 تن، 8 مرداد ماه امسال در موقعیت مخزن فاز 21 نصب شده بود.

وی تصریح کرد: با باز شدن تدریجی تمامی چاه‌های عرشه فاز 21 ، روزانه 28.3 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت برداشت منابع گازی از میدان پارس جنوبی افزوده می‌شود.

مجری فازهای 20و21 پارس جنوبی با بیان اینکه گاز سکوی فاز 21 هفته اول آذرماه امسال به پالایشگاه فازهای 20و21 ارسال می‌شود، از پایان تست خطوط لوله دریا و خشکی این سکو خبرداد و افزود: هم اکنون عملیات تخلیه آب این خطوط برای ورود گاز ترش در جریان است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    زنگنه با کفایت
  • بینمام ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    خوب بشه پانصد تا هم نصب بشه به حال ما فرقی نداره
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
    0 0
    کرسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس