کد خبر 656356
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره مردمی این کشور اعلام کرد که به آتش بس پیشنهادی وزیر خارجه آمریکا پایبند است.

 به گزارش مشرق، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و رهبر حزب کنگره مردمی این کشور در نشستی با حضور رهبران این گروه اعلام کرد که حزب او به آتش‌بس در یمن متعهد خواهد بود.

پایگاه خبری «اخبار تعز»، گزارش داد که صالح اعلام کرده با وجود نقض‌های مکرر آتش‌بس از سوی سعودی‌ها مزدورانشان، حزب کنگره مردمی یمن تلاش خواهد کرد با دید مثبت با این طرح برخورد کند.

وی طرح پیشنهادی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای از سرگیری گفت‌وگوهای صلح یمن تا پایان ماه جاری میلادی را زمینه مناسبی برای حل بحران یمن دانست و گفت از سلطان قابوس به دلیل همکاری‌هایی که برای ایجاد صلح و پایان جنگ در یمن می‌کند قدردانی می‌کند.

کری روز سه شنبه پیشنهاد داده بود از روز پنجشنبه (امروز) در یمن آتش بس اعلام شود، تا پایان ماه جاری میلادی گفت‌وگوهای صلح یمن از سرگرفته شود و تا پیش از پایان سال دولت وحدت ملی تشکیل شود.

این طرح که بعد از دیدار کری با انصار الله و کنگره مردمی یمن در مسقط رسانه‌ای شد، با موافقت انصارالله و کنگره  مردمی یمن مواجه شد.

اتحادیه عرب،‌ امارات و عربستان [عاملان اصلی حمله به یمن] نیز با از این طرح استقبال کردند اما دولت مستعفی یمن چندین بار اعلام کرد این طرح را نمی‌پذیرد زیرا پیش از اعلام در جریان آن قرار نگرفته و به آتش‌بس نیز پایبند نخواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس