امیلیو پیکسه گفت: کی‌روش باعث آغاز فصل و دوران جدیدی در فوتبال پرتغال شد که موجبات حضور ستارهای فوتبال پرتغال در سطح اول فوتبال جهان را فراهم آورد.

کی‌روش واقعا یک مرد به تمام معنا و یک الگو استبه گزارش مشرق، امیلیو پیکسه مربی تیم زیر 20 ساله‌های پرتغال که 25 سال پیش با پیراهن رده  سنی پرتغال کفش طلا و قهرمانی جهان را با  هدایت کی‌روش کسب کرده است ،این روزها در حال آماده سازی تیمش برای حضور پر قدرت در جام جهانی زیر 20 ساله‌ها در تابستان آینده است.

سایت فیفا در مصاحبه‌ای نگاهی از گذشته تا امروز به نسل طلایی فوتبال قهرمان اروپا داشته و در این بین امیلیو پیکسه که روزگاری شاگرد کارلوس کی‌روش بوده است به تعریف و تمجید از مربی تیم ملی کشورمان پرداخت.

در این گزارش امیلیو از شرایط خوب حاکم بر نسل جدید پرتغال سخن گفت و اینکه همچنان بازیکنانی در پرتغال هستند که قابلیت هم تراز شدن با فیگو و رونالدو را دارند،صحبت به میان آورد.

املیو در مورد کی‌روش گفت: من در ترکیب تیمی که کی‌روش هدایتش را بر عهده داشت قهرمان جهان شدم و قصدم دارم از تجربه کار با او به عنوان یک الگو استفاده کنم .البته در آن زمان کارلوس پدیده هایی مثل فیگو، روی کاستا و آبل ژاویر را کشف کرد و توانست با اتکا به نوآوری خود و خلاقیت بازیکنان 25 سال پیش عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و این عنوان آغاز فصل و دوران جدیدی در فوتبال پرتغال شد که موجبات حضور ستارهای فوتبال پرتغال در سطح اول فوتبال جهان را فراهم آورد و از آن روز تاکنون رقابت کشف استعداد و رساند آنها به رتبه‌های بالاتر در جهت پیشرفت و ساختن پشتوانه محکم برای تیم ملی قوی ادامه دارد.

 هافبک اسبق تیم ملی پرتغال اظهار داشت: کی‌روش که با تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی در تکاپو و جدال با حریفان است همچنان روحیه و انگیزه بالایی دارد و همیشه در پی رسیدن به اهداف بزرگتر و بر هم زدن رکوردها است. من حیران کار کردن با کی‌روش هستم چون او همیشه یک گام از همه جلوتر است اما متاسفانه شانس کار کردن با او مقدور نیست.کی‌روش همیشه ابتدا یک انسان خوب و در ادامه یک معلم و مربی بزرگ است او واقعا یک مرد به تمام معنا و یک الگو است که برای پیروزی می‌جنگد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس