دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در آسیا، در حالی به پایان رسید، که تیم ملی ایران بیشترین امتیازها را در میان ۱۲ تیم حاضر به دست آورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران با برگزاری پنجمین بازی خود مقابل سوریه، به کار خود در دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ پایان داد تا با ۱۱ امتیاز در صدر گروه A این مسابقات بایستد.

شاگردان کی‌روش در این دور از بازی‌ها، با کسب ۱۱ امتیاز، بیشترین امتیاز را به دست آوردند و بدون دریافت گلی از رقبا، لقب بهترین تیم مسابقات را از آن خود کرد. در سوی مقابل، ملی‌پوشان ایران تنها ۴ بار موفق به گلزنی در این مسابقات شدند که عملکرد چندان خوبی به حساب نمی‌آید اما کار خوب تیم ملی در بخش دفاعی، این نقیصه را پوشانده است.

* در طول پنج بازی گذشته برای تیم ملی، ۲۱ بازیکن مختلف به میدان رفتند که عملکرد خوبی از نظر بازی دادن به ملی‌پوشان محسوب می‌شود.

* رامین رضاییان، بازیکن مغضوب برانکو ایوانکوویچ که بخش زیادی از لیگ‌برتر را روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود، بیشتر از هر بازیکنی برای تیم ملی به میدان رفته و در طول پنج بازی فقط یک کارت زرد را کسب کرده است.

* در این مسابقات چهار بازیکن مختلف برای ایران گلزنی کردند. رضا قوچان‌نژاد، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سیدجلال حسینی، چهار بازیکن یک گله ایران محسوب می‌شوند.

* علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی که دیدار با سوریه را به دلیل مصدومیت از دست داد، با ۴ بار بسته نگه داشتن دروازه ایران، لقب بهترین دروازه‌بان را هم از آن خود کرد.

* در ۵ بازی گذشته، سیدجلال حسینی، سردار آزمون و آندرانیک تیموریان، هر کدام یک بار توانستند لقب بهترین بازیکن زمین (MVP) را به دست بیاورند.

* آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم در سه بازی گذشته بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازوی خود بستند.

* در این مسابقات آندرانیک تیموریان توانست از مرز صد بازی ملی عبور کند و توانست اولین فوتبالیست ارمنی باشد که وارد باشگاه‌ صدتایی‌های تیم ملی شده است.

* در این مسابقات، جواد نکونام، احسان حاج صفی و سردار آزمون به دلیل جنجال آفرینی در دیدار با قطر به ترتیب سه، دو و یک بازی از همراهی تیم ملی ایران محروم شدند.

* در ادامه به بررسی عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران بر اساس بیشترین دقیقه حضور در میدان می‌پردازیم:
 
عملکرد ملی‌پوشان ایران در انتخابی جام‌جهانی‌ +جدول 
 دور برگشت این مسابقات از سوم فروردین ۹۶ آغاز می‌شود که ایران در نخستین بازی از این دور، در قطر مهمان این کشور خواهد بود. 
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس