بررسی شرایط تمام تیم های حاضر در گروه های اول و دوم مسابقات انتخابی نشان می دهد که در فاز هجومی سه تیم توانستند از بازیکنانی بهره ببرند که بیشتر در امر ارسال پاس‌های طلایی موفق بودند.

سرویس ورزش مشرق - دور رفت مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره کهن با صدرنشینی ایران و عربستان در گروه های اول و دوم این مسابقات به پایان رسید.

ایران که بی شک در دیدار پنجم خود برار سوریه مستحق دریافت بیش از یک امتیاز بود، در نهایت با ۱۱ امتیاز صدرنشین گروه A شد آن هم در شرایطی که عربستان در گروه دوم با ۱۰ امتیاز بالاتر از ژاپن، استرالیا و امارات قرار گرفت.
 
  

نکته جالب توجه در این میان مربوط به تفاوت آشکار توفیق فاز دفاعی ایران از لحاظ آماری برابر فاز هجومی آن بود. به عبارت دیگر تیم ما در ۵ دیدار خود حتی یک مرتبه هم گل نخورد تا از این حیث هم مثل کسب امتیاز بالا، خاص باشد.

با این حال مردان کی روش در دو دیدار برابر چین و سوریه موفق به گلزنی نشدند تا با زدن ۴ گل طی ۴۵۰ دقیقه از این بابت عملکردشان عادی به نظر برسد.

بررسی شرایط تمام تیم های حاضر در گروه های اول و دوم مسابقات انتخابی نشان می دهد که در فاز هجومی سه تیم توانستند از بازیکنانی بهره ببرند که بیشتر در امر ارسال پاس‌های طلایی موفق بودند.

موفرفری
 امارات توانست با کسب ۹ امتیاز امیدهایش برای صعود را از دست ندهد. آنها این موفقیت را مرهون تکنیک بالا و درک درست مغز متفکرشان عمر عبدالرحمن از شرایط متفاوت بودند.

شماره ۱۰ موفرفری یکی از مردانی بود که موفق شد در جریان دور رفت رقابتها دو پاس گل طلایی برای مهاجمان اماراتی ارسال کند.

در واقع امارات پیروزی ۳-۱ خود برابر تایلند را به واسطه درخشش مستقیم این بازیکن به ثبت رساند. عمر در هفته سوم مسابقات با پاس های خود در دقایق ۴۷ و ۹۳ علی مبخوت و احمد خلیل را به گل رساند تا امارات با پیروزی ۳-۱ برابر میهمان سختکوش خود به بازیها باز گردد.
 
  

این شماره ۱۰ بیست و پنج ساله که طی ۴۶ بازی ملی ۷ گل به ثمر رسانده در فصل جاری لیگ فوتبال کشورش فقط سه بازی انجام داده اما با ۳ پاس گلی که برابر الامارات و الفجیره(۲) ارسال کرده؛در جدول مردان پاس گل، بهترین است.


دونگ گلساز از آگسبورک تا آسیا
دومین مرد موفق دور رفت رقابتها ذر جدول ارسال کنندگان پاس های طلایی،  دونگ وون جی کره ای و هافبک آگسبورک در بوندس لیگا است.

دونگ در شرایطی که چین فاصله ای با شکست دادن کره پیش چشم هوادارانش نداشت موفق شد در دقایق ۶۶ و۶۳ دیدار برابر چینی ها دو پاس حیاتی ارسال کند تا کره در خاک قافیه را به چین نبازد.

دونگ ۴۳ بازی ملی برای کره جنوبی انجام داده و ۱۰ گل هم به ثمر رسانده است. این بازیکن وقتی پیراهن تیم المپیک کشورش را در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو بر تن داشت دو گل هم به تیم امید ایران زد تا عامل اصلی پیروزی ۴-۳ تیمش برابر تیم ما شود.
 
  

قابل توجه اینکه بازیک سابق ساندرلند، در فصل جاری بوندس لیگا موفق شده طی ۱۰ بازی یک گل به لایپزیک (هفته ۶) بزند و یک پاس گل به آلتینتوپ برابر فرایبورگ(هفته ۸) بدهد.


ستاره ژاپنی سویا
سومین گلساز برتر دور رفت رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا هیروشی کیوتاکه ژاپنی است. این هافبک راست پای ۲۷ ساله موفق شد در دیدار تیم ملی کشورش برابر عراق و امارات دو پاس گل ارسال کند تا پوشیدن پیراهن شماره ۱۳ در تیم سامورایی برایش خوش یمن باشد.

قابل توجه اینکه اینکه هیروشی در فصل جاری لالیگا موفق شده طی ۳ بازی و تنها ۲۴۱ دقیقه برای سویا هم گلزنی کند و هم ۲ پاس گل بدهد.
 
سهم ناچیز سربازان کی‌روش در جمع مردان گل ساز آسیا 

این هافبک ژاپنی در ایستگاه نخست لالیگا برابر اسپانیول موفق به گلزنی شد و البته به لوچیانو وییتو آرژانتینی پاس گل هم داد. هیروشی سپس در دیدار هفته چهارم سویا مقابل ایبار دومین پاس گل خود را برای لوچیانو ارسال کرد تا امروز سامپائولی آرژانتینی از داشتن این ژاپنی در جمع مردانش خوشنود باشد.


مردان پاس کی روش چه کسانی بودند؟
اما چهار پاس گل تیم ملی ایران در رقابتهای انتخابی جام جهانی را سه بازیکن ایرانی و یک قطری ارسال کردند. در واقع چراغ اول مردان ایران در امر ساخت گل را دروازه بان قطر روشن کرد. کلوده امین در دقیقه ۹۴ دیدار تیم ملی کشور برابر ایران با ضربه اشتباه خود توپ را به کریم انصاری فرد رساند تا با دخالت این مهاجم توپ به رضا قوچان نژاد برسد و کار قطر تمام شود. بعد نوبت به آندرانیک تیموریان رسید تا در دقیقه ۱۰۰ بازی، پاس دوم ایرانی ها را برای رسیدن به گل نصیب علیرضا جهانبخش نماید.
 
  

دو پاسور دیگر فوتبال ما در مرحله رفت، مسعود شجاعی و رامین رضاییان بودند که اولی در تقابل با ازبکستان پاس طلایی خود را برای سید جلال حسینی ارسال کرد و دومی با پاس رو به جلو خود به سردار آزمون در نبرد با کره جنوبی تاریخ ساز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    عمر عبدالرحمان و احمد خلیل اماراتی هر دو فعلا بهترین بازیکنان غرب آسیا هستن با فاصله زیاد نسبت به بقیه بخصوص عمر که تکنیک علی کریمی رو داره با هوش خدداد ....داخل بازی با ذوب آهن با یه حرکت 5 تا بازیکن ذوب آهن رو دریبل کرد و عامل اصلی حذف نماینده .....عرب ها بدجوری دارن کار می کنن الآن کلا کیفیت تکنیک انفرادی و بازی تیمی سه تیم امارات قطر و عربستان تنه به تنه ژاپن و کره می زنه همین قطر داخل آزادی تا دقیقه 90 بهتر از ایران بود بخصوص امارات که امسال دو بار تا الان ژاپن رو در جام ملت ها و همینطور در زمین خودش برد!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس