جانشین فرمانده سپاه تهران گفت: پیش بینی می کنیم که در مراسم پیاده روی قریب به یک میلیون تهرانی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شرکت کنند.

به گزارش مشرق، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در نشست خبری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی تهران و هفته بسیج سپاه تهران بزرگ که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، با بیان اینکه اربعین، عاشورا و کربلا منحصر به فردترین وقایع تاریخ هستند، اظهار کرد: پیاده روی اربعین را در هیچ کجای عالم و هیچ یک از ادیان الهی نمی بینیم؛ راهپیمایی اربعین تمرینی برای قیام در هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما مدتها در مسیر برگزاری راهپیمایی اربعین سنگ اندازی می کردند، گفت: دشمنان بدانند که هر چقدر از ما بکشند باز هم ما زایش و شکوفایی خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)  ادامه داد: راهپیمایی اربعین پدیده ای است که باید برای کسانی که نسبت به آن آگاهی ندارند معرفی شود.

سردارذوالقدر با اشاره به حدیثی درباره مساوی بودن زیارت حرم حضرت عبدالعظیم و حضرت سید الشهداء(ع) عنوان کرد: خداوند برای تمام کسانی که نتوانسته اند خود را به کربلا برسانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را معرفی کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری راهپیمایی جاماندگان حسینی گفت: در سال 90 عده ای جوان انقلابی آمدند و این موضوع را با سپاه تهران در میان گذاشتند؛ ما با افتخار همکاری آنها را پذیرفتیم و فرمانده سپاه تهران نیز میدان امام حسین (ع) را به عنوان مبدأ این حرکت برگزیدند و امسال پنجمین سال متوالی است که این حرکت عظیم ازتهران به سمت شهرری انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با اشاره به روند افزایش جمعیت راهپیمایان مراسم جاماندگان حسینی طی پنج سال گذشته گفت: برای امسال پیش بینی می کنیم که حدود 1  میلیون نفر تهرانی به صورت پیاده روی دراین مراسم شرکت کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه به دلیل پراکندگی جمعیت درتهران سه مسیر برای زائران پیش بینی شده است، گفت: "میدان امام حسین(ع)،  میدان 17 شهریور ،  میدان خراسان ،  خیابان شوش ،  خیابان فدائیان اسلام ،  حرم حضرت عبدالعظیم، " صحن امامزاده حسن منطقه 17، خیابان قزوین، خیابان نواب، میدان 9 دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، خیابان رجایی ، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم " و " میدان جمهوری اسلامی ، مسجد جامع لولاگر، بزرگراه نواب، میدان 9 دی ، میدان بهمن، خیابان بعثت ، خیابان شهید رجایی ، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم" سه محور انتخاب شده برای مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی درروز اربعین است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این مراسم 18 دستگاه و سازمان مختلف با سپاه تهران همکاری  کرده اند، گفت: اورژانس، آتش نشانی، مدارس، مساجد، شهرداری ، شرکت مترو وشرکت واحد اتوبوسرانی از جمله دستگاه هایی هستند که بیشترین همکاری را با سپاه تهران در برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی داشته اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: در مسیر راهپیمایی تردد موتورسیکلت مطلقاَ ممنوع است؛ فیلمبرداری هوایی و هلی شات جز از طریق صدا و سیما ممنوع است؛ تمام خبرنگاران با کارت خبرنگاری می توانند در مراسم حضور داشته باشند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه برنامه مراسم جاماندگان اربعین حسینی رأس ساعت 6:30 صبح روز اربعین درمیدان امام حسین (ع) آغاز می شود گفت: ساعت 7 صبح و با طلوع آفتاب حرکت زائران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج عنوان کرد: شروع برنامه های ما در تهران به مناسبت هفته بسیج با راهپیمایی جاماندگان خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: در تهران بیش از 2 میلیون و 448 نفر بسیجی سازمان دهی شده داریم که ازا ین تعداد بیش از 1 میلیون و 477 هزار نفر را برادران و مابقی را خواهران تشکیل می دهند. بیش از 723 هزار نفر فعال هستند و 204 هزار نفر نیز سابقه اعزام به جبهه را دارند.

گفتنی است، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه و سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه در اربعین امسال یقینا بیش از 30 میلیون نفر در کربلا خواهند بود، گفت: در روایات داریم که در روز اربعین زمین کربلا جا باز می کند؛ به همین دلیل است که جمعیت چند ده میلیونی که وارد کربلا می شوند هیچ کمبودی به لحاظ جای خواب و تامین غذا ندارند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس