معاون حقوقی باشگاه استقلال جزئیات قرارداد برخی بازیکنان این تیم و تصمیماتی که در این مورد گرفته شده است را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محسن بزرگی در خصوص شکایت بازیکنان خارجی و داخلی و پرداخت مطالبات آنها گفت: استقلال با وضعیتی مواجه شده که درآمدش خیلی محدود است. درآمد استقلال معمولاً کفاف هزینه‌های جاری فصلش را هم نمی‌دهد، شاید هم به زور بتواند هزینه‌هایش را تأمین کند. یعنی باید بگویم بخشی از مطالبات همین فصل جاری نیز معوق می‌شود.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تأکید کرد: بنابراین باید ریشه‌ای به این موضوع نگاه کنیم و چون جناب سلطانی‌فر جدیداً وزیر ورزش شده‌اند و با شناختی که از او داریم، مردی ورزشی است اگر واقعاً قرار است مشکلات فوتبال کشور حل شود، نیاز به یک ماده واحده قانونی دارد که از طریق دولت پیشنهاد شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که طی آن صدا و سیما مکلف می‌شود حق پخش تلویزیونی را پرداخت کند زیرا این مسئله خلاء بزرگی در فوتبال کشور ما به وجود آورده است.

بزرگی در ادامه خاطرنشان کرد: تا این مسئله حل نشود، مشکلات همچنان پابرجاست اگرچه اسپانسرینگ به تازگی در حال شکل گرفتن است و یکی، دو سال است که بحث ارزش افزوده موبایلی و سامانه موبایلی آمده است، اما تا این مسئله بخواهد رشد پیدا کند لازم است از طریق حق پخش جبران مافات شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق قانون دولت از کمک به ورزش حرفه‌ای ممنوع است بنابراین شرکت‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس باید درآمد ایجاد کنند و این درآمد به خزانه برگشته و مجدداً از خزانه برگشت خورده تا این دو تیم درآمدزایی کنند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تأکید کرد: این درآمد در حد ردیف بودجه‌ای است که برای این دو باشگاه تصویب شده است بنابراین تا زمانی که این مشکل ساختاری حل نشود، همچنان بحث معوق شدن مطالبات وجود دارد و مدیران استقلال شرمنده بازیکنانی خواهند بود که از این دو باشگاه طلبکارند و امکان پرداخت مطالبات را ندارند.

بزرگی در پاسخ به این پرسش که آیا نظارتی برای قراردادی که با بازیکنان خارجی بسته می‌شود، وجود دارد یا خیر؟ گفت: اتفاق خوبی که در همین فصل جاری تقریباً دو ماه پیش رخ داده این است که هیأت مدیره مصوبه‌ای را تصویب کرده که طی آن الزام شده هر قراردادی که باشگاه اعم از تجاری، مالی و چه بازیکنان خارجی و داخلی می‌خواهد بسته شود باید به تائید معاونت حقوقی باشگاه برسد.

وی ادامه داد: تا قبل از این مصوبه چنین موضوعی وجود نداشت و یک نکاتی که متأسفانه نبود، نگاه پیشگیرانه است زیرا در قرارداد یکسری شرایطی وجود دارد که باید پیشگیری شود که وقتی قرارداد به کمیته انضباطی فیفا یا اتاق حل اختلاف فیفا و یا حتی کمیته انضباطی خودمان رسید، بتوانیم مشکل را به راحتی حل کنیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تصریح کرد: من ۶ سال است تأکید می‌کنم که بحث پیشگیری را جدی بگیرید و امسال از ابتدای فصل این قرارداد را تنظیم کردیم و متن «تیپی» را دادیم و از اول متن استفاده شده، یک ماده ۱۱ دارد که به سایر شروطش یک شرط اضافه شده که من هنوز قرارداد بازیکنان را ندیده‌ایم و قرار است در هفته جاری هیأت مدیره ما را مأمور کند تا قراردادهای حقوقی را بازنگری کند.

بزرگی گفت: قراردادها را در هفته جاری مطالعه خواهیم کرد و اگر خطری ما را تهدید کند و موجب به وجود آمدن خلاء شود، ما مدیران را در جریان این موضوعات خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پادوانی که تازه به استقلال پیوسته شامل این موضوع شده است یا خیر؟ گفت: به نظر من قرارداد پادوانی بعد از این مصوبه بوده و آقای مانوسی‌فر پاراف کرده، البته این را من قبول ندارم و از این به بعد دیگر پاراف نخواهم کرد ولو اینکه بازیکن خارجی نگیریم زیرا من اعتقاد دارم نگرفتن بازیکن خارجی بهتر از این است که بازیکن جذب کنیم و دچار این بحران‌ها شویم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: من با سه مدیر تابحال کار کرده‌ام و هر کدام وارث مشکلات قبلی هستند و ما در تلاشیم تا این مشکل را حل کنیم که دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد.

بزرگی تأکید کرد: به عنوان نمونه باید بگویم هلمکه با اینکه با استقلال قرارداد بسته بود، اما یک بازی هم برای ما انجام داد و مبلغ خیلی زیادی را هم از استقلال دریافت کرد و اگر می‌خواهیم دچار این معضلات نشویم، باید یک قرارداد خوب ببندیم.

وی ادامه داد: از این به بعد این ریل گذشته خواهد شد و اگر این قطار نقل و انتقالات در این ریل افقی حرکت کند، به نظرم مشکلات ما خیلی کم خواهد شد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که مطالبات هلمکه را چطور پرداخت کرده‌اید؟ گفت: من به طور غیررسمی در خصوص هلمکه شنیدم که ما یکسری مطالباتی از فیفا داشتیم که با آنها تهاتر کردیم و دیگر خطر جدی برای کسر امتیاز نداریم.

بزرگی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر بازیکنان خارجی نیز به همین طریق مطالباتشان را دریافت کرده‌اند؟ گفت: سایر بازیکنان خارجی نیز همانند هلمکه از همین طریق مطالباتشان حل شده و خوشبختانه دیگر خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا جدیداً از فیفا ضرب‌الاجلی به شما رسیده است یا خیر؟ گفت: خوشبختانه هیچ ضرب‌الاجلی از فیفا به دست ما نرسیده و فعلاً اوضاع آرام است و امیدوارم این آرامش تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس