همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از امثال زیباکلام خواست کاسه داغ‌تر از آش برای آمریکا نباشند.

به گزارش مشرق، داریوش سجادی نوشت: آقای زیباکلام متعاقب جدیدترین واریته ضمن نرده نوردی به منظور لگد نکردن پرچم آمریکا با ایضاحی رفتار مزبور را ناشی از احترامش به مردم آمریکا قلمداد کرده و فرموده‌اند: پرچم یک کشور را آتش زدن و لگد کردن خطا هست و توهین به آن ملت محسوب می‌شود.
 
مزید اطلاع کلیه زیباکلامان مزبور عارضم! خیر دوستان عزیز! متأسفانه شناخت‌تان از آمریکا و آمریکائیان و فرهنگ آمریکایی به غایت نحیف است. احترام و پرچم و افتخار و عرق ملی نزد آمریکاییان با آنچه شمایان مراد می‌فرمائید متفاوت است. بقول «ریچارد نیکسون» در آمریکا پول همه چیز نیست بلکه تنها چیز است. لذا پرچم و شرف و ملیت و کذا و کذا جملگی ذیل مناسبات پول سالارانه آمریکایی معنا می‌شوند.
 
بدین اعتبار زیباکلامان مزبور چندان دلنگران بی‌احترامی به پرچم آمریکا نباشند. نشان به آن نشان که همین روز گذشته و همان آمریکائیان مزبور به رغم استنباط و شناخت رقیق «زیباکلامان مزبور» در اعتراض به ریاست جمهوری ترامپ «پرچم» کشور خود را سوزاندند و برخلاف تصور آن بخش از ایرانیان «آمریکایی‌تر از آمریکائیان» هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد و زندگی کماکان در آمریکا ادامه دارد!
 
آقایان فراموش کرده‌اند که سال 58 بالاتر از آتش زدن پرچم آمریکا این سفارت خانه ایشان بود که در تهران توسط دانشجویان تسخیر شد و دیپلمات‌های‌شان 444 روز بازداشت شدند و زمین و زمان به فریاد درآمد که ایهاالناس به داد برسید و چه نشسته‌اید که برخلاف کنوانسیون وین به منزلت و شخصیت و اعتبار سفارت آمریکا که حکم خاک آمریکا را دارد بی‌احترامی شد! اما ندیدند یا خود را به ندیدن می‌زنند که همان آمریکایی که می‌فرمودند در ماجرای اشغال سفارت مورد بی‌احترامی قرار گرفته چگونه 6 سال بعد دزدانه رابرت مک فارلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهورشان را با هیئتی همراه و با اسم مستعار و کیک و بستنی به ایران فرستادند تا از مملکتی که متهم به بی‌احترامی به ایشان بوده تکدی محبت و مساعدت بمنظور آزادی گروگان‌های‌شان در لبنان نمایند! حکایت ایشان حکایت کاسه‌های داغ‌تر از آش است!
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    احسنت
  • ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    بزرگ ترین تناقض تاریخ صاااااااادق زیباکلامه!
  • ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    از کاسه لیسانی همچون زیبا کلام همین بس که در کشور خودمان طرفدار دشمنانمان است خدا رو شکر یکی جواب این بی خاصیت زیبا کلام رو یکی داد
  • با کلاس ترین آدم هزاره سوم ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 1
    به نظر من آتش زدن پرچم سایر کشورها به هر دلیل و توجیه قابل قبول نیست!
  • یوسف ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 1
    قانع نشدم, پرچم برای هر ملتی مقدسه و نباید لگد مال و به آتش کشیده بشه.به هر حال در هر کشوری هستند کسانی که به مقدسات خود توهین کنند آمریکا هم استثنا نیست مثل متاسفانه در فتنه 88 خودمون
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 1
    منطق درستی نیست. مـثل آن میماند که مغازه ای را غارت میکنند ماهم بگوییم همه اینکار را میکنند پس ماهم بکنیم. پرچم هر کشور نمادی ملی است
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    ما پرچم امریکا را در خاک خودمان به اتش کشیدیم این معنی استقلال وطنه یعنی یک مملکت یه پرچم
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    بهتر است خود نوکران آمریکا را زنده زنده آتش زد.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    شما شعور ندارید؟ این پرچم را چند نفر سیاستمدار طراحی کرده اند.هیچ قداستی هم ندارد. آمریکا هم بر اساس خواست سرمایه داران شکل گرفته و هیچ عقبه ملی پشت این پرچم نیست. به فرض هم که بود، جایی برای احترام گذاشتن به 50 ستاره ای که برای به دست آوردنش دهها میلیون سرخپوست قتل عام شدند وجود ندارد.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    این تفکر را به شما یاد دادند تا یادتان برود آن کشور دشمن است و باید نمادش را به آتش کشید. همانطور که باید موشکبارانش کرد.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    پرچم مقدسه؟!!!
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    کشوری که با کشتار و غصب کشور شده باید از بین بره
  • سید حمید ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    آمریکا اصلا کشور نیست برید تاریخ بخونید می فهمید مالکان اصلی این سرزمین کسان دیگری بوده اند .آمریکا اولاد نامشروع انگلیس است . نه تاریخ دارد نه فرهنگ اصلا چیزی به نام هویت ملی در این کشور وجود ندارد . از هفتاد ودوملت مهاجرت کرده اند آن جا حالا این آدم ها بواسطه دور ماندن از آثار تخریبی جنگ جهانی دوم شده اند کدخدای دنیا .....
  • م-ب ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    پس خیلی شوتی آدم باکلاس هزاره سوم!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    امیدوارم حرف منو سانسور نکنید : اتش زدن پرچم امریکا داخل خاک امریکا جرم نیست. اینکه یک عده ای که از تعدادشان مطابق انچه از صدا و سیما می بینیم در مقابل جمعیت 320 میلیونی امریکا هیچ هستند پرچم کشور را اتش می زنند ایا دلیل تایید این کار توسط بقیه است؟ مگر میشود درون یک کشور، مخالف سیستم حاکمه نداشته باشیم. ممکنه تمام این افراد حاضر به اتش زدن پرچم کشورشان باشند اگر مثل امریکا جرم نبود. درسته آقای سجادی ؟
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    اولا نیویورک ، سانفرانسیسکو ، شیکاگو و باقی کلان شهرهای امریکا در سال 1920 رو ببین اونوقت بگو امریکا بعد از جنگ جهانی شده امریکا. قبل از جنگ جهانی اول امریکا غول اقتصادی جهان بوده. ثانیا ادیسون ، گراهام بل ، ویلبررایت مخترعین برق و تلفن و هواپیما همگی مال قبل جنگ جهانی اول و همگی هم ساکن امریکا بوده اند. ثالثا : گیرم حرفت درست. بدون برنامه ریزی مدون و مدیریت کارامد و در یک کلام "عرض" مگه میشه کشور اول اقتصادی و علمی و کشاورزی و ... جهان شد؟ جواب میخوام
  • سید حمید ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    اینجوری که بعضی ها دارند از آمریکا دفاع می کنند هرکی ندونه خیال می کنه آمریکایی ها قبل از کریستوف کلمب هم اونجا بودند وسرخپوست های آمریکا نیز توسط چنگیز خان مغول کشته شدند وزمین هاشون هم غصب شد واونی هم که سیاهان آفریقایی ارا به زور اسلحه به بردگی می گرفت لابد مرحوم دالای لاما بوده واونی هم که به زور سرنیزه وبا پشتیبانی از حکومت های خود کامه به چپاول سرمایه ملت ها می پرداخته تیمور لنگ بوده هواپیمای ایران را هم وای کینگ ها زدند .
  • یوسف ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 0
    از جمله اولت معلومه کی شعور نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس