نماینده تهران در مجلس گفت: هیأت رئیسه مجلس باید از خانه ملت دفاع کند.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی خانه ملت، هیأت رئیسه مجلس موظف به دفاع از شأن و جایگاه مجلس و نمایندگان ملت است.

وی افزود: همین امروز هم یکسری از دوستان بحث فتنه را مطرح کردند اما هیأت رئیسه مجلس در برابر امام جمعه محترمی که کل خانه ملت را فتنه حساب کرد، هیچ واکنشی نشان نداد، هیأت رئیسه مجلس می‌بایست از خانه ملت دفاع می‌کرد، مجلس شورای اسلامی «خانه ملت» است و قطعاً این اتهامات و صحبت‌ها درباره مجلس نباید مطرح شود، رئیس مجلس موظف به دفاع از جایگاه پارلمان بود.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، تصریح کرد: روز گذشته مسئله عجیبی در کمیسیون عمران مجلس اتفاق افتاد، آقای قالیباف شهردار تهران هم روز گذشته در نشست کمیسیون عمران تشریف آورده بودند، اما کمیسیون به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه نداد که صحبت‌هایشان را مطرح کنند، می‌گفتند چون پرونده قضایی درباره این جریان در دستگاه قضایی تشکیل شده فلذا طبق قانون مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص درباره این موضوع را ندارد، یعنی آقایان خودشان چاقوی خودشان را کُند کردند.

کواکبیان ادامه داد: این موضوع خیلی عجیب است، مجلس شورای اسلامی فردای همان شبی که آقای غندالی رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیر شد، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به تصویب رساند، بنابراین چگونه است که این اتفاق برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران افتاد؟!

وی در پایان با بیان اینکه هیأت رئیسه مجلس باید به کمیسیون عمران تذکر دهد که حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از همکاران علیرغم اینکه ما روابط خوبی با روسیه داریم، امروز در صحن علنی اظهارات خوبی درباره روسیه مطرح نکرد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    من مذاکرات مجلس را گوش میکنم. متاسفانه نداشتن جایگاه خوب در بین دیگران باعث شده برخی افراد برای پر رنگ کردن خودشان در بین دیگران فقط یک چیزی بگویند. ولی نمیگویند که چرا از تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان که مدیریت آن در دست هم حزبی هایشان بوده است چرا اینقدر عصبی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس