کد خبر 653797
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

نخست وزیر روسیه طی سفر به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی بر لزوم افزایش همکاری‌های این دو تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه طی سفری سه روزه به منطقه، همراه با هیئتی اقتصادی-دیپلماتیک وارد فلسطین اشغالی شده و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

مدودف پیش از این سفر به شبکه دو اسرائیل گفته بود: «کشور ما هیچ وقت حق اسرائیل یا یهودیان را درباره شهر قدس، مسجدالاقصی یا دیوار غربی نفی نکرده بود.»

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، وی روز پنج‌شنبه با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و بر لزوم افزایش همکاری‌ها میان اسرائیل و روسیه تاکید کرد.

ریولین نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های روسیه، نقش فعلی مسکو در خاورمیانه را بیش از هر زمان دیگری توصیف کرده و گفت: «چالش‌های بسیاری پیش‌رو داریم که باید برای آنها آماده شویم.»

نخست وزیر روسیه سپس با «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیستی خود در نشست خبری شرکت کرده و گفت: «ما باید با همکاری اسرائیل با تروریسم مقابله کرده و مسائل امنیتی و دفاعی را باهم هماهنگ کنیم.»

مدودف همچنین افزود: «روسیه مخالف اشاعه و ترویج سلاح‌های هسته‌ای بوده و با دیگر کشورها برای منع گسترش تروریستم تلاش می‌کند.»

نتانیاهو نیز در این نشست خبری که در شهر «قدس» برگزار شد، تاکید کرد: «باید جلوی ایران گرفته شود، ایرانی که می‌خواهد اسرائیل را در آب بیندازد (اشاره به سخن تاریخی امام خمینی)... ما اجازه داشتن تسلیحات هسته‌ای را به ایران نمی‌دهیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نمی‌گذارند سلاح پیشرفته جدید از سوی ایران به دست «حزب‌الله» برسد تصریح کرد با روسیه در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی همچنین افزود باید مانع از تقویت مواضع ایران در سوریه شده و در مقابل حزب‌الله در این کشور بایستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    اینم از روسیه که میره راحت در نشستی که علیه ایران و حزب الله هست میشینه و سخنرانی میکنه ! حالا خوداییش آمریکا غیر قابل اعتماد هست یا روسیه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس