جوان‌ترین دادستان کل روسیه که پیش از تحولات اوکراین در خدمت کیِف بوده است، در اولین قدم، انتخابات مجلس دوما در سپتامبر سال جاری را نشانه رفته است.

خانم سیاستمدار جوان در انتظار رقابت احتمالی با پوتینسرویس جهان مشرق- ناتالیا پوکلونسکایا، حقوقدانی که اکنون دادستان کل کریمه است، اعلام کرده قصد ورود به عرصه سیاست ملی روسیه را دارد. سیاستمدار 36 ساله در اولین قدم، انتخابات مجلس دوما در سپتامبر سال جاری را نشانه رفته تا پایش به مسکو باز شود.
 
اگر او از احزاب مخالف در روسیه وارد کارزار انتخابات دوما شود، احتمالاً‌ از سوی رقبای پوتین به عنوان ستاره خوش‌اقبال تصاحب کرملین در 2018 میلادی مورد حمایت قرار می‌‌گیرد.
 
ناتالیا که پیش‌تر از سال 2002 تا 2014 میلادی در ادارات مختلف قضایی اوکراین از جمله دادستانی کل (واقع در کیِف) و دادستانی شهر سیمفروپول (مرکز جمهوی خودمختار کریمه) مشغول به خدمت بوده است، پس از انضمام شبه‌جزیره به خاک روسیه در سال 2014 میلادی که طبق آمار رسمی با رأی مثبت 96% عملی شد، به سِمت دادستانی کل شبه‌جزیره تعیین شد. او جوان‌ترین دادستان کل در سراسر روسیه به شمار می‌آید.
 
برخی دلیل این ارتقای شغلی را مواضع سرسختانه وی در حمایت از روسیه و انتقاد از سران کیِف می‌دانند. او تغییرات سیاسی در کیِف را کودتایی برخلاف قانون اساسی نامیده بود که نتیجه آن سربرآوردن شیاطین (منظور وی مقامات فعلی اوکراین بود) از خاکستر بوده است. ملی‌‌گرایان در اوکراین از ناتالیا دل خوشی ندارند و حتی گفته می‌شود برای او در کیِف قرار بازداشت صادر شده است.
 
برخی کشورها از جمله ژاپن، پوکلوسنکایا را به همکاری با مسکو در جهت انضمام کریمه به خاک روسیه متهم کرده و او را در فهرست تحریم خود قرار داده‌اند، فهرستی که بسیاری از سیاست‌مدار اوکراینیِ هوادار مسکو از جمله یانوکوویچ رئیس‌جمهور پیشین آن کشور را شامل می‌شود.
 
به نقل از راشاتودی، دادستان کل در مورد تهدیدات کیِف گفته است: «جرم من این است که از گفتن واقعیت هراسی ندارم. من یک مجرم نیستم. فقط نمی‌توانم مانند مقامات کیِف به گسترش نازیسم کمک کنم. از اینکه آنها بخواهند یک پرونده قضایی علیه من درست کنند، نمی‌ترسم».
 
پوکلونسکایا برای اولین بار در 11 مارس 2014 میلادی با انجام یک مصاحبه مطبوعاتی به یک چهره رسانه‌ای در جهان تبدیل شد. وی در آن مصاحبه نسبت به حساسیت برخی رسانه‌ها نسبت به چهره خود گفت:«در 12 سالی که در دادستانی مشغول به کار بودم، با جرائم سازمان‌یافته سروکار داشتم و بسیاری را به زندان انداختم... نوع نگاه و چهره من هیچ‌گاه مانع کارم نبوده و امیدوارم کسانی که قصد تخریب مرا دارند، دشمنانم را فریب دهند».
 
او در این سخنان به حجم گسترده مطالب اینترنتی در مورد خود اشاره داشت که بر ظاهر او به عنوان یک زن تمرکز کرده‌اند. حتی نویسندگان هوادار وی در فضای مجازی نام ویژه‌ای برای خود برگزیده‌اند: «ناتالیاتی‌ها». ناتالیا اما با ابراز ناخشنودی از این مطالب، تأکید کرد «دوست دارم به عنوان یک دادستان به من نگاه شود. من پیشرفتم را مدیون تلاشم هستم».
 
از آنجا که مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه نیز یک سیاست‌مدار تازه‌کار و حقوق‌دان وفادار به حزب حاکم روسیه بود، پایگاه دیلی‌اکسپرس احتمال تکرار تاریخ، این بار بواسطه پوکلونسکایا را بعید نمی‌داند. تحلیل‌گر دیلی‌اکسپرس نوشته ممکن است پوتین بخواهد در انتخابات 2018 میلادی از ناتالیا حمایت کند تا بار دیگر پس از او برای ریاست‌جمهوری نامزد شود.
 
این امر دور از انتظار نیست، اما از آنجا که ولادیمیر همچنان از نظر قانونی می‌تواند برای انتخابات 2018 میلادی نامزد تصاحب کرملین شود، حمایت از ناتالیا صرفاً برای ادوار بعدی محتمل است.
 
منابع:
 
 https://www.rt.com/news/prosecutor-natalia-poklonskaya-crimea-101
 http://www.express.co.uk/news/world/704431/Natalia-Poklonskaya-Crimea-Chief-Prosecutor-Vladimir-Putin-anime

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    حضور زنان در سیاست و قضاوت خواسته ابلیس برای تحقق جامعه خود است
  • وحید ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    بدون شرح؟ پوتین، به جای مدودف، حالا این خانم را پیش کرده!
  • وحید ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    کاملا موافقم.
  • وحید ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    نظر بسیار فکورانه و درخشانی است!
  • اصلاحات ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    زنان در کی جی بی و بعدها در اف اس بی درجات بالایی نداشتند . بسیار بسیار بسیار محال است ایشان را برای احراز این پست زنده بگذارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس