کد خبر 653517
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال وظیفه دولت است گفت: دولت یازدهم در حوزه اقتصاد کم‌کار است.

به گزارش مشرق، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه 19 آبان‌ماه) باحضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نشست خبری حضور یافت و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت.

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره اینکه در سخنرانی اعلام کرده بود دانشجویان در برابر برخی موضوعات مقاومت کنند، منظور وی چه بوده است، گفت: بنده اعتقاد دارم برخی مسائل مانند آزار و اذیت دانشجویان و بازداشت آنها و قراردادن وثیقه برای آزادی و ممنوع‌التصویری برخی از افراد بدون رسیدگی مراجع قضایی  قانونی نیست و من در آن جلسه به دانشجویان اعلام کردم که به راه خودشان ادامه دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تناقض‌گویی‌های دولت برای رفتار با مطبوعات تصریح کرد: آنجایی که احیانا دولت خواستار برخورد با مطبوعات است آنجایی است که تهمت‌ها، هتاکی‌ها به دولت انجام می‌شود .

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: شخصا از دولت می‌خواهم نسبت به منتقدان سعه صدر داشته باشد.

مطهری با بیان اینکه در برخی مواقع خط قرمزهای مصنوعی در کشو ر ایجاد شده است، گفت:نباید به دلیل برخی اظهارنظرها نشریه یا سایتی مورد توقیف قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پاسخ رئیس قوه قضائیه در مورد انتقاداتی که رئیس جمهور در روز افتتاح نمایشگاه داشتند قابل قبول نبود، گفت: در کشور آزادی بیان به صورت معقول وجود ندارد به طور مثال انتقاد از قوه قضائیه امروز با برخورد مواجه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره نامه‌نگاری نمایندگان با وزیر دادگستری درباره نرگس محمدی گفت: 17 نفر از نمایندگان نامه‌ای نوشته و اعلام کردند بین جرم و مجازات نرگس محمدی تناسبی وجود ندارد و ما منتظر پاسخ مقامات هستیم.

مطهری درباره اجرای برجام نیز افزود: در برجام موفق بوده‌ایم و کلا برجام مثبت بوده است و راه‌هایی که بسته بود باز شده و تا حدودی روابط بانکی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد طبعا ما به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم و دولت نیاز دارد برخی برنامه‌های کوتاه مدت و ضربتی درباره اقتصاد داشته باشد تصریح کرد: دولت در حوزه اقتصاد کم کار است اما نسبت به آینده اقتصاد کشور خوشبین هستم.

مطهری ادامه داد: اینکه از 80 میلیون ایرانی جمعیتی حدود 5 هزار نفر چند شعار بدهند مسئله مهمی نیست و نباید توجه کنیم.

وی ادامه داد: نباید ملت‌پرستی و ایدئولوژی رابه ایران باستان برگردانیم چون درست نیست اگر خود کوروش بعد از پیامبر اسلام به دنیا می‌آمد قطعا مسلمان می‌شد و نباید بر مسئله ملت‌پرستی و ناسیونالیست با دید تعصب نژادی نگاه کنیم و باید به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره افشای برخی اسناد از سوی یاشار سلطانی مدیرعامل یکی از سایت‌های خبری گفت: اگر اسنادی که وی منتشر کرده محرمانه باشد انتشارش جرم است و باید در مورد دادگاه اظهار نظر کند.  

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بعد از رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت برخی از شخصیت‌ها مجلس را کانون فتنه دانستند، گفت: برخی شخصیت‌ها برداشت غلطی از فتنه دارند.

نماینده تهران در  مجلس با بیان اینکه فتنه دو سر داشته تصریح کرد: یک سر آن موسوی و کروبی بودند که در ادامه‌دار کردن اعتراضاتشان اشتباه کردند و سر دیگر فتنه 88 رئیس جمهور سابق بود که هر دو طرف باید با آنها برخورد شود.

مطهری ادامه داد:‌نمی‌شود نیروهای انقلابی را با چون فتنه طرد کنیم و به نظر من مجلس در رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی کار دستی انجام داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی موفق بوده یا خیر، گفت: دولت با شرایط مالی که پس از فروکش کردن قیمت نفت ایجاد شد در اقتصاد مقاومتی تلاش خوبی داشته است. اگرچه باید دولت فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد اقتصادی نیز نیازمند قانونگذاری نیستیم گفت: مشکل ما در اجرای قانون است.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسینم پویا درباره اینکه مرکز آمار از رشد نیم درصدی بیکاری در کشور در تابستان گذشته خبر داده و اینکه مجلس چه ریل‌گذاری برای از بین بردن بیکاری انجام داده است گفت: وظیفه دولت ایجاد اشتغال است و مجلس باید نظارت داشته باشد و اگر نیازی به قانون باشد پارلمان مبادرت به آن کار می‌کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در مسئله رفع حصر کمی منفعل عمل کرده است، ادامه داد: روحانی قدری عقب‌نشینی کرده و این نقد بر وی وارد است.

مطهری در پاسخ به سوالی درباره ارائه لایحه جامع رسانه و لایحه صنفی رسانه‌ها توسط دولت گفت: با توجه به گسترش روزافزون سایت‌های خبری و فضای مجازی قانون مطبوعات باید اصلاح شود اگرچه دولت اعلام کرده این لوایح آماده است و بزودی به مجلس ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: باید در اصلاح قانون مطبوعات به دوگانگی هیئت نظارت بر مطبوعات و قوه قضائیه پایان داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    حاج علی آقا مطهری تو کدام حوزه دولت پرکاراست بفرمایید اشتغال صفر مسکن زیر صفر تورم بالا هرروز گرانی داریم مسکن مهر خوابیده و مجلس هم از وزیر مسکن میترسه به ایشان تذکر نمیده دولت دولت کم کار سست است
  • هاتف ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    آقای مطهری صبح بخیر از خواب بیدار شدی..........
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    مرگ بر اصلاح طلببان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس