کد خبر 653516
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

رئیس مرکز ضدتروریسم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ضمن ابراز نگرانی از گرفتار شدن مهاجرین کاری روسیه و دیگر کشورهای این منطقه در دام افراط‌گرایان، بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی‌تر در حوزه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی تأکید کرد.

 به گزارش مشرق، «آندری نویکوف» رئیس مرکز ضدتروریسم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اظهار داشت: سازمان‌های امنیتی کشورهای همسود در حال حاضر به شکل جدی در زمینه بررسی تهدیدات حوزه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

نویکوف تصریح کرد: این نگرانی‌ها به دلیل این است که شهروندان آسیای مرکزی که برای یافتن کار از کشورهای خود خارج می‌شوند، اغلب قربانی استخدام در گروه تروریستی داعش می‌شوند.

این کارشناس گفت: افراط‌گرایان با استفاده از روش‌های جدید جنگ روانی، افراد را طی یک دوره نسبتا کوتاه، شست‌وشوی مغزی می‌دهند و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای مستقل همسود نگرانی‌های زیادی بابت این روند دارند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های سازمان‌های تروریستی و افراطی با جنگ اطلاعاتی مدرن یا همان «جنگ هیبریدی» درهم آمیخته که این مشکل مربوط به حوزه سیاست‌های امنیتی در جهان است.

وی افزود: تحقیقات منابع امنیتی نشان داده است که اعضای یک گروه تروریستی از استان «اوش» در قرقیزستان که قصد کشتن 5 نفر و چند حمله تروریستی در این کشور را داشتند، از طریق شبکه‌های اجتماعی در طول مهاجرت کاری خود به قزاقستان انتخاب شده بودند.

نویکوف گفت: این بدان معناست که هدف تروریست‌ها ایجاد بی‌ثباتی در تمام کشورهای مستقل همسود است. به عنوان مثال، اساسا ایدئولوژی سازمان‌های افراطی نظیر «حزب‌التحریر» برمبنای تغییر حکومت سکولار به پروژه‌ای مذهبی-اجتماعی است.

رئیس مرکز ضد تروریسم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در پایان افزود: همراه با پیدایش و به‌کارگیری روش‌های جدید روانشناسی از سوی افراط‌گرایان، تجهیزات و روش‌های جدیدی نیز برای رویارویی با این جنگ اطلاعاتی مورد نیاز است که لازم است اهمیت بیشتری به این حوزه داده شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس