کد خبر 653474
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه طلاق توافقی در کشور کاهش نداشته است، گفت: متأسفانه برخی از جوانان رسیدن به توافق بر سر طلاق را نوعی روشنفکری می‌دانند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام هادی صادقی در خصوص میزان کاهش یا افزایش طلاق توافقی در کشور گفت: متأسفانه میزان طلاق توافقی در کشور کاهش نداشته است.
 
وی در خصوص راهکارهای کاهش طلاق توافقی گفت: در ابتدا باید ازدواج‌ها اصلاح شود و اینکه کارهای فرهنگی بسیار بزرگی از سوی نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش انجام شود.
 
معاون رئیس قوه قضائیه با انتقاد از عملکرد نظام پرورشی و آموزشی کشور اظهار داشت: متأسفانه تربیت اخلاقی و مهارتی در نظام آموزشی و پرورشی کشور نادیده گرفته شده است و بسیاری از نوجوانان و جوانان ما مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله را بلد نیستند و به همین دلیل پس از ورود به زندگی مشترک، در همان سال‌های ابتدایی کارشان به نزاع و جدایی کشیده می‌شود.
 
صادقی با اشاره به عدم تمایل زوجین برای مراجعه به مشاور افزود: بسیاری از جوانان ما از رفتن به مراکز مشاوره ازدواج و سپس حل مسائل زناشویی امتناع می‌کنند.
 
معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: بسیاری از زوجین حرمت والدین و بزرگترهای خود را نگه نداشته و به سخنان آنها گوش نمی‌دهند. علاوه بر این مفهوم غلطی در اذهان مبنی بر عدم نصیحت‌پذیری رواج یافته است که موجب افزایش طلاق توافقی شده است.
 
وی افزود: علاوه بر همه این مسائل متأسفانه برخی از زوجین چهره روشنفکرانه به خود گرفته و توافق بر سر طلاق را روی روشنفکری می‌دانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    پس اسید پاشی روشنفکریه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس