کد خبر 653377
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

دادگاهی در پیشاور پاکستان پس از سپری شدن دوره محکومیت «شربت گل» معروف به مونالیزای افغانستان، حکم به خروج اجباری وی از این کشور داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه «پاکستان»، دادگاهی در پیشاور پاکستان که مسئولیت رسیدگی به پرونده شربت گل معروف به مونالیزای افغانستان را بر عهده داشت، پس از به پایان رسیدن دوره محکومیت این زن افغانستانی تبار به اتهام داشتن اسناد هویتی جعلی، رای به خروج وی از این کشور داد.

دادگاه پیشاور پاکستان پیشتر شربت گل را به اتهام جعل اسناد هویتی پاکستانی به ۱۵ روز حبس و جریمه نقدی ۱۱۰ هزار روپیه پاکستان محکوم کرده بود و پس از اتمام دوره محکومیت امروز رای به خروج فوری وی از پاکستان داد.

پیشتر «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در پاکستان پس از رد ضمانت خواسته شده برای آزادی شربت گل مشهور به مونالیزای افغانستان از سوی دادگاه پیشاور، خواستار دخالت «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در موضوع شده بود.

وی با اظهار تأسف از رد ضمانت خواسته شده برای آزادی زن بازداشت شده افغانستانی گفته بود: بازداشت شربت گل احساسات مردم افغانستان را جریحه دار کرده است و رد ضمانت برای آزادی وی می تواند بر روابط دو کشور تاثیر منفی داشته باشد.

زاخیلوال در ادامه اعلام کرده بود: اداره تحقیقات فدرال پاکستان، شربت گل را به جرم داشتن اسناد هویتی جعلی متهم شناخته و دستور به بازداشت وی داده است. با توجه به اینکه شربت گل یک زن است، دولت پاکستان می تواند بر اساس قوانین بشردوستانه دستور به آزادی وی دهد.

لازم به ذکر است شربت گل ۲۶ اکتبر (۵ آبان ماه) توسط اداره تحقیقات فدرال پاکستان به جرم داشتن اسناد هویتی جعلی پاکستانی بازداشت شده است و دادگاهی در پیشاور پاکستان ضمانت خواسته شده برای آزادی وی را رد کرده بود.

دادگاه پیشاور در حالی با ضمانت خواسته شده از سوی شربت گل مخالفت کرد که «چودری نثار علی» وزیر پاکستان اعلام کرده بود: دولت اسلام آباد با توجه به اقدامات بشر دوستانه شربت گل را آزاد می کند و تمام اتهامات علیه وی نیز ملغی اعلام می شود.

شایان ذکر است، شربت گل در سال ۲۰۱۴ با استفاده از نام «شربت بی بی» برای دریافت اسناد تابعیتی پاکستان درخواست داده است.

شربت گل که در سال ۱۹۸۵ و پس از آنکه تصویرش توسط «استیو مک کری» عکاس مجله «نشنال جئوگرافیک» بر روی جلد این مجله منتشر شد، به شهرت جهانی دست یافت و لقب مونالیزای افغانستان را گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس