کد خبر 653
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵

استراتژي جديد "سيما " گردانندگان ماهواراه‌ها را مات کرد. هدفگيري جديد تلويزيون بر مخاطبان خانوادگي در پخش هماهنگ سريال هاي ايراني کاهش محسوس مخاطبان شبکه‌هاي ماهواره‌اي را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، الف نوشت: استراتژي جديد تلويزيون در پخش هماهنگ و شبانه چندين سريال خانوادگي باعث افت شديد تماشاگران سريال هاي ماهواره اي و حتي کاهش محسوس بينندگان شبکه هاي سياسي و غيرتفريحي شده است.
بنابراين گزارش، هدفگيري جديد تلويزيون بر مخاطبان خانوادگي در پخش هماهنگ سريال هاي ايراني که تا پيش از اين فقط در ماه رمضان سابقه داشته است، موجب خداحافظي محسوس مخاطبان خانوادگي با شبکه هاي سرگرمي ماهواره اي در ساعات پخش اين سريال ها شده است.
از سوي ديگر خبر مي رسد، تلويزيوني ها با مشاهده موفقيت نسبي غافلگيرکننده راهبرد جديد، تلاش دارند، با تقويت و افزايش پخش سريال ها و برنامه هاي نمايشي و آسيب شناسي رويه جديد خود در ساعات شبانه و توجه بيشتر به پايش ميزان مخاطبان در کنار تقويت مضامين اخلاقي اين برنامه ها، ساعات تقريبا مرده روزانه خود را نيز با جذاب و مخاطب پذيرتر کردن برنامه هاي غيرسريالي تقويت کنند.
گفتني ست، ظهور تقريبا همزمان چندين شبکه تفريحي مشابه فارسي زبان با سرمايه سنگين از کشورهاي مختلف در يکي دو سال اخير - فارسي وان (نيوز کورپوريشن آمريکا)، شبکه هاي جم (انگلستان)، تي وي پرشيا (آلمان)، تقويت و چندين کاناله شدن شبکه هاي دوبي نشين (پي.ام.سي) و چندين و چند شبکه فارسي زبان تفريحي و سياسي تازه تاسيس (بي.بي.سي) و دردست تاسيس (يورونيوز) و ... در کنار پخش رايگان و بدون کدينگ بيست و چهارساعته شبکه هاي کاملا مستهجن در فرکانس هاي خاص که حتي در کشورهاي غربي نيز سابقه ندارد، از همگرايي روشي بيگانگان براي تسلط بر فضاي فرهنگي کشور حکايت مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس