عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات از اینکه دولت به رغم ادعاها، شکایت از رسانه ها را پس نمی گیرد، انتقاد کرد و از دولتمردان خواست به جای این کار، آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

به گزارش مشرق، علی اکبر اشعری عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در بیان ارزیابی خود از نمایشگاه امسال به لحاظ شکلی و محتوایی گفت: سال گذشته برخی رسانه‌ها از شرکت در نمایشگاه امتناع کردند که خوشبختانه امسال حضور پیدا کرده‌اند و این نشانه خوبی از دور هم بودن رسانه‌ها علی‌رغم تفاوت‌ها در نگاه‌هایشان به مسائل روز جامعه است. از نظر ظاهر و شکل هم طبیعتاً هر روز که از نمایشگاه می‌گذرد، بر جذابیت‌های بصری آن افزوده می‌شود که مقداری از آن به رقابت‌های رسانه‌ای برمی‌گردد و بخشی هم به نوآوری رسانه‌ها.

وی در خصوص سیاست‌های دولت در قبال رسانه‌ها هم یادآور شد: اگر به کارنامه آقای انتظامی در معاونت مطبوعاتی نگاه کنیم، شفافیت‌های مالی که در این مدت ایجاد شده است، اتفاق بسیار مبارکی است. البته طبیعی است که ممکن است برخی به کم یا زیاد بودن کمک‌های دولت به برخی رسانه‌ها، نقد داشته باشند اما همین که مبالغ پرداختی به صورت شفاف اعلام می شود، نکته مثبتی است. زمانی هم که بنده در وزارت ارشاد بودم و ایشان هم مسئولیت مدیرکلی را بر عهده داشت، همین سیاست را پیاده می‌کرد.

معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط حساس منطقه و وضعیت آرامی که کشور در قیاس با سایر کشورهای خاورمیانه دارد، لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به حفط وحدت در جامعه و نگاه ملی به مسائل را یادآور شد و افزود: شاید بتوان گفت که همه رسانه‌ها توجه کافی به این مسئله ندارند و نگاه جناحی و سیاسی به این مسائل دارند که باید در جهت حل این مشکل تلاش‌های صورت گیرد.

عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: از طرف دیگر دولتمردان هم به‌رغم اینکه مرتباً از بازپس گیری شکایت‌هایشان از رسانه‌ها سخن می‌گویند و همین روز شنبه آقای رئیس جمهور از این مسئله سخن می‌گفتند که نباید قلم‌ها شکسته شود، اما به کرات شاهد شکایت آنها از رسانه‌ها هستیم؛ همین امروز شاکی یکی از رسانه‌ها در یکی از پرونده‌های دادگاه مطبوعات، دولت بود. شایسته و بایسته است که دولت دست از شکایت کردن از رسانه‌ها بردارد. باید آستانه تحمل دولتمردان بالاتر برود و نباید اینگونه باشد که هر نقدی را توهین یا آن را موجب بروز تفرقه در جامعه بدانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس