کد خبر 652710
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

شب گذشته در دیدار هفته یازدهم لالیگا، بارسلونا توانست به کمک مسی در دیداری سخت و نفس‌گیر سویا را شکست دهد تا از جدال با رئال مادرید عقب نماند.

به گزارش مشرق، شب گذشته در آخرین بازی هفته یازدهم لالیگا بارسا توانست در ورزشگاه «سانچز پیسخوان» سویا را شکست دهد. 

می‌توان این دیدار را به دو قسمت تقسیم کرد. نیمه اول برای سویا و نیمه دوم برای بارسا. شاگردان سمپائولی در ابتدای بازی قدرت خود را به انریکه دیکته کردند و توانستند در دقیقه 15 به کمک ویتولو دروازه تراشتگن را باز کنند.

در ادامه دیدار نیز موقعیت‌های زیادی برای سفیدپوشان یکی پس از دیگری به هدر رفت تا در دقیقه 43 فوق‌ستاره آرژانتینی فوتبال دنیا بار دیگر به کمک آبی‌اناری‌ها آید و بازی را به تساوی کشاند. 

در نیمه دوم که به «نیمه مربیان» معروف است، انریکه تیم خود را کاملا متحول کرد و بازی را در دست گرفت. با گل سوارز در دقیقه 61 پیش افتاد و موقعیت‌های زیادی را ایجاد کرد که با درخشش سرخیو ریکو وارد دروازه نشد. 

این بازی که به یکی از مهمترین بازی‌های لالیگا لقب گرفته است نکته‌هایی زیادی را به ما آموخت که به ذکر آنها می‌پردازیم.

*سویا؛ آیا قطب چهارمی به لالیگا اضافه شده است؟

مشکلات جدی انریکه برای ادامه راه 

این سبک بازی مربی‌ آرژانتینی و بازی عالی مردانش نشان داد رقیب دیگری برای کسب جام قهرمانی اضافه شده است. گرچه بعید به نظر می‌رسد اما می‌توان آنها را به عنوان یکی از گزینه‌ها نام برد. 

سمپائولی با مربی‌گری در تیم‌ملی شیلی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و تابستان امسال جایگزین اونای امری اسپانیایی شد. وی پرسینگ سنگین، قدرت بدنی بالا و اعتماد به نفس فراوان را به سویا اضافه کرد.

گرچه این تیم سرانجام به بارسا بازی را واگذار کرد اما عملکردی درخشان و قابل قبول از خود نشان داد.

به بازی مقابل اتلتیکومادرید آماده در دو هفته پیش نگاهی بیندازیم. شاگردان سیمئونه با پیروزی مقابل بایرن،والنسیا و گل‌باران گرانادا در بالاترین سطح آمادگی خود قرار داشتند که به سد محکم تیم پیسخوان برخوردند.

مشکلات جدی انریکه برای ادامه راه

این تیم اسپانیایی در فصل پیش نیز خوب کار می‌کرد اما زیر نظر سمپائولی کاملا زهردار شده است. باید این نکته را قبول کنیم که پس از قهرمانی لسترسیتی در فصل گذشته جزیره همه چیز برای موفقیت این باشگاه محتمل است. این سویا اگر بتواند روند پیشرفت خود را حفظ کند بدون تردید شایسته قهرمانی است. 

با پیروزی شب گذشته ویارئال، این تیم به رتبه پنجم سقوط کرد اما هنوز 27 هفته دیگر باقی‌ مانده است.

در آخر به عملکرد مربی آرژانتینی در لیگ قهرمانان هم اشاره داشته باشیم. پس از 4 بازی گروهی، یوونتوس هنوز نتوانسته صدرجدول را بدست آورد و به احتمال زیاد بیانکونری‌ها را باید تیم دوم گروه دانست. اگر این اتفاق بیفتد به دلیل تفکیک تیم‌های نخست و دوم در مرحله بعد، بازی‌های دیدنی در بین 16 تیم برتر اروپا خواهیم داشت.

*مسی، ورق بازی را برگرداند

مشکلات جدی انریکه برای ادامه راه

اگر این فوق‌ستاره فوتبال دنیا آماده باشد سخت می‌توان او را کنترل کرد. سمپائولی در کنفرانس پیش از بازی اظهار داشت: برای بارسا یک نقشه دارم و برای کنترل مسی یک نقشه جداگانه دیگر. 

وی در تیم‌ملی شیلی توانست در فینال کوپا‌آمریکا او را مهار کند اما این بار نشد. پس از بازی تصریح کرد: وقتی مسی جدی بازی می‌کند همه چیز غیرممکن خواهد شد.

پس از باخت مقابل سیتی و پیروزی سخت مقابل گرانادا، برد مقابل سویا روحیه‌ای مضاعف به این تیم بخشید.

قطعا ال‌کلاسیکو 16 آذر دیدنی خواهد بود.

*آقای انریکه؛ مشکل دفاع راست جدی است

مشکلات جدی انریکه برای ادامه راه

پس از باخت سنگین مقابل سیتی، بارسا بیش از هر چیزی باید نگران دفاع راست تیم باشد. 

با ترک آلوز به یوونتوس در تابستان و عدم اطمینان انریکه به الکس ویدال، سرجیو روبرتو در حالی که یک هافبک است دفاع راست لقب گرفت. 

باید اشاره کرد که در بعضی مسابقات این بازیکن 23 ساله عالی کار کرده و دل هواداران را بدست آورده است اما با عملکرد اخیر خود این نکته را باید یادآور شد که او یک مدافع نیست. 

هر چند وی در بعضی دیدارها عالی کار کند ولی برای بارسا که مدعی سه جام معرفی می‌شود دردسرساز خواهد شد. نیاز آنها به یک دفاع راست تمام عیار لازم و جدی است که حداقل گزینه دیگری برای بازی در این پست شکل گیرد.

در زمستان آیا انریکه مدافع راستی برای تیم خواهد گرفت؟

کانسلو والنسیا، لیخت‌اشتاینر و بیرین مهمترین گزینه‌های بارساست.

*اینیستا نباشد، بارسا در وسط زمین سردرگم است

مشکلات جدی انریکه برای ادامه راه

لوییس انریکه هنوز بهترین جایگزین کاپیتان مصدوم خود را پیدا نکرده است. کاملا می‌توان درک کرد با آندرس بارسا چند برابر قوی‌تر است و برای گل‌زنی ایده‌های بیشتری دارد. 

دنیس سوارز شب گذشته عملکرد خوبی را در نیمه دوم از خود نشان داد همان‌گونه که مربی اسپانیایی آبی‌اناری‌ها پس از بازی به تمجید از وی پرداخت.

در نیمه نخست بارسلونا به مانند بازی با سیتی،کاملا در وسط زمین سردرگم بود. جایی که با ژاوی و اینیستا نقطه قوت تیم محسوب می‌شد. 

راکیتیچ، آندره گومز، سوارز یا رافینیا کدامیک را می‌توان جایگزین خوبی برای اینیستا دانست.

کاپیتان بارسا سن و سالش بالا رفته و اکنون با مصدومیت خود نشان داده که سران باشگاه باید راه حلی برای مشکل هافبک بیاندیشند.

بازی‌های بعدی تیم آبی‌اناری که پس از روزهای «فیفادی» برگزار می‌شود به شرح زیر است:

19 نوامبر (29 آبان) - لالیگا - مالاگا (میزبان)

23 نوامبر(3 آذر) - لیگ قهرمانان اروپا - سلتیک (مهمان)

27 نوامبر (7 آذر) - لالیگا - رئال سوسیداد (مهمان)

1 دسامبر (11 آذر) - جام حذفی اسپانیا - هرکولس (مهمان)

* 3 دسامبر (13 آذر) - لالیگا - رئال مادرید (میزبان)

6 دسامبر (16 آذر) لیگ قهرمانان اروپا - مونشن گلادباخ (میزبان)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس