کد خبر 652611
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زیرمیزی و دریافت غیرقانونی پزشکان با اجرای طرح تحول کاملاً حذف شده است، گفت: برای تأمین بودجه این طرح گلایه‌مند هستیم و تأکیدمان این است که نگذارند کارد به استخوانمان برسد.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، در مورد انتقادات وارده به طرح تحول اظهار داشت: آرزوی همه آقایان در وزارت بهداشت همیشه این بوده که پوشش‌های حوزه بهداشت و درمان را افزایش دهند و جای این سؤال مطرح است که آیا تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 70 درصد مردم نشان از شکست این طرح است.
 
وی افزود: با اجرای طرح تحول، 9 میلیون نفر در کشور بیمه شده و تمام دریافتی‌های غیرقانونی و زیرمیزی پزشکان حذف شد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طی 2.5 سال گذشته حتی از 6 هزار پزشک یک نفر کمتر نشده و اکنون هیچ روستایی‌ نیست که پزشک نداشته باشد، همچنین توجه به حوزه بهداشت و درمان حاشیه شهرها افزایش یافته و رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند که وزارت بهداشت به موضوع حاشیه شهرها به خوبی توجه داشته است.
 
حریرچی به اضافه شدن تعداد واکسن، افزایش پوشش خدمات بهداشتی و نظام ارجاع در طرح تحول اشاره کرد و گفت:‌ قبل از اجرای این طرح برای اصلاح 100 مترمربع از بیمارستان‌ها 5 سال معطل می‌شدیم ولی اکنون در مدت زمان کوتاهی 39 هزار تخت بیمارستانی بازسازی شده است.
 
وی گفت: طی 20 سال منتهی به طرح تحول سالانه 1700 تا 1900 تخت بیمارستانی ساخته می‌شد ولی در سه سال گذشته 12 هزار و 543 تخت بیمارستانی را تحویل داده‌ایم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم در ازای این خدمات هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند، گفت: یکی از سرداران عالی مقام دفاع مقدس مادرش را در یک بیمارستان قلب تهران بستری کرد و به او گفتند هزینه درمانش 65 هزار تومان است و ایشان اصلاً باورشان نمی‌شد که هزینه اینقدر اندک بوده است.
 
حریرچی گفت: بودجه‌های طرح تحول را تا کنون تأمین کرده‌ایم البته گلایه و تأکیدمان این است که نگذارند کارد به استخوانمان برسد و مصوبات دولت و مجلس را عملیاتی کنند. دستور رئیس‌جمهور این بوده که اعتبارات طرح تحول همزمان با واریزی هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کنند ولی علی‌رغم این مسئله ما پایبند اجرای طرح تحول بوده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم مجلس و دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند البته از برخی از دستگا‌ه‌های اجرایی گله‌مند هستیم و باید برنامه‌ها با تسریع بیشتری پیش رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعاً؟
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    مگه زورشون به پزشکها میرسه؟ یه چیزی میگی ها! این خط و این نشون.
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    اتفاقا فقط زورشون به پزشکا میرسه! وگرنه کارگر قالیشویی 6 متر فرش میاره شسته نشسته تحویل میده خدات تومان پول میگیره و کلی هزینه ایاب و ذهاب. میان دو تا پیچ گاز رو سفت میکنن یا کار تعمیراتی و خدماتی میدن ،کلی هزینه قطعات و دستمزد و باز کلی ایاب و ذهاب. یه لباس میخری کلی روش کشیدن به هزار و یک دلیل. این وسط فقط پزشک مملکت گناه کرده آیا؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس