کد خبر 652175
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

جدایی مدیر سازمان تیم‌های ملی از تیم ملی فوتبال در شرایطی رقم خورد که در رابطه او با سرمربی تیم ملی کدورتی ایجاد شده بود.

به گزارش مشرق، محمدرضا ساکت مدیر سازمان تیم‌های ملی که رابطه بسیار خوبی با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دارد، به سادگی از تیم ملی کنار نرفته است. مسئله‌ای که ماجراهای فراوانی دارد و اتفاقاً حاشیه‌های اخیر در اطراف تیم ملی هم بی ارتباط با این مسئله نیست.

جدایی ساکت از تیم ملی از آنجا کلید خورد که پول‌های فدراسیون فوتبال یا به عبارت دیگری پولی که قرار بود برای تیم ملی در ازبکستان خرج شود، در تاشکند توقیف شد. حدود 118 هزار دلار آمریکا و 1000 یورو ارز نقد همراه تیم ملی بود که به ازبکستان برده شد و اظهارنامه فرودگاهی این پول در تاشکند نوشته نشد. طبق قانون کشور ازبکستان هر فردی که وارد این کشور شود باید اظهارنامه پر و در آن اعلام کند که به صورت دقیق چقدر پول همراهمش دارد. موضوع آنجایی جالب می‌شود که نه تنها همراه داشتن این پول اعلام نمی‌شود، بلکه پولی هم برای تیم ملی در ازبکستان خرج نمی‌شود تا پس از توقیف این پول، کارلوس کی‌روش حسابی شاکی شود که چرا باید این میزان پول به ازبکستان آورده شده، اما خرج تیم ملی نشود.

این درست که این پول در چمدانی همراه مسئول امور مالی فدراسیون بوده، اما محمدرضا ساکت به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی و مدیر تیم ملی در این سفر از ماجرا خبر داشته است. موضوعی که باعث کدورت بین کی‌روش و ساکت شد تا پس از بازی مقابل ازبکستان و کره‌جنوبی، این فرد از تیم ملی جدا شود. حتی سرمربی تیم ملی پس از بازگشت از ازبکستان، در اردو زمانی که ساکت قصد داشته در غذاخوری همراه ملی‌پوشان حاضر شود، کی‌روش این اجازه را به رئیس سازمان تیم‌های ملی نمی‌دهد و ساکت مجبور می‌شود رستوران را ترک کند.

پس از این جدایی بود که امیر عابدینی هم صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت کی‌روش حق ندارد علیه مدیران تیم ملی صحبت کند و موضع بگیرد. سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال حتی پا را فراتر گذاشت و اعلام کرد که پس از بازی با سوریه در خصوص کی‌روش تصمیم‌گیری خواهد شد که به نظر می‌رسد این صحبت بی‌ارتباط با ماجرای جدایی ساکت نبوده است. با این حال این ماجرا ختم به خیر شد؛ با جلساتی که بین تاج و کی‌روش در فدراسیون برگزار شد و در یکی از این جلسات نیز امیر عابدینی حضور یافت تا به اختلافات پایان دهند. جلساتی که محمدرضا ساکت، برخلاف تمام جلسات قبلی کی‌روش در فدراسیون فوتبال در آنها حضور نداشت. این ماجرا گذاشت تا اتفاقات جدید دیگری رخ دهد.

مهدی تاج در سکوتی که در این مدت داشت، تصمیم‌گیری جدید کرد. رئیس فدراسیون فوتبال با اضافه کردن محمود اسلامیان به هیئت رئیسه فدراسیون که رابطه خیلی خوبی با تیم ملی و کارلوس کی‌روش دارد، شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده تا در صورت نیاز او مدیر تیم ملی شود. هرچند کی‌روش از افشین پیروانی حمایت کرده و خواسته خود او تمام کارهای مربوط به مدیریت تیم ملی را انجام دهد. با این حال سرمربی پرتغالی تیم ملی رابطه خوبی هم با اسلامیان دارد که در زمان ریاست کفاشیان هم مدیر تیم ملی شده بود. دوره‌ای که کی‌روش بدون دغدغه شاگردانش را آماده مسابقات می‌کرد و همین مسئله باعث شد سرمربی تیم ملی بارها از اسلامیان تشکر کند.

رابطه نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با تیم ملی و کی‌روش در این مدت که اسلامیان در فدراسیون حضور نداشت، قطع نشده بود. مدیر پیشین تیم ملی حتی کمک‌هایی را به تیم ملی کرده بود تا شاگردان کی‌روش برای رسیدن به جام جهانی دغدغه کمتری داشته باشند. همین مسئله باعث شد رابطه بین تیم ملی و اسلامیان گرم بماند و پس از حضور دوباره این شخص در فدراسیون، کی‌روش به اسلامیان تبریک گفت که دوباره به فدراسیون بازگشته است.

حالا با جدایی ساکت از تیم ملی، بعید نیست که بار دیگر اسلامیان به عنوان مدیر تیم ملی فعالیت کند، چراکه عضویت او در هیئت رئیسه هم باید به تأیید مجمع برسد و اگر این اتفاق رخ ندهد، تاج از او به نحو دیگری استفاده خواهد کرد. رابطه خوب اسلامیان با تیم ملی و کی‌روش هم این شایعه را قوت بخشیده که پس از جدایی ساکت، او مدیر تیم ملی شود. با این حال اگر هم این اتفاق رخ ندهد، افشین پیروانی که در حال حاضر مدیر ورزشی تیم ملی است، با هماهنگی کی‌روش مدیریت تیم ملی را به‌عهده خواهد گرفت. فعلا گفته شده نظر کی‌روش روی پیروانی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس