کد خبر 651779
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

معاون رنو در آفریقا، هند و خاورمیانه با اشاره به افتتاح پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران گفت: داخلی‌سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، پیمان کارگر با بیان اینکه این خط تولید در کارخانه چرخشگر تبریز (از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) راه‌اندازی شده است، گفت: برنامه رنو افزایش نرخ داخلی‌سازی در ایران به ۸۰ درصد و همچنین داخلی‌سازی عمیق (داخلی‌سازی قطعات منفصله برای قطعه‌سازان) است.

وی ادامه داد: این برنامه شامل حمایت‌های فنی و مالی از قطعه‌سازان ایرانی، انتقال دانش فنی، اتصال قطعه‌سازان ایرانی به زنجیره جهانی رنو ـ نیسان و توسعه صادرات قطعه ساخت ایران است.

معاون منطقه‌ای رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند افزود: گیربکس JHQ ابتدا در محصول جدید «رنو ساندرو استپ وی» و سپس سایر محصولات رنو در ایران به کار گرفته خواهد شد.

کارگر با اشاره به افتتاح خط تولید گیربکس JHQ به عنوان پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس ایران در چرخشگر تبریز گفت: رنو به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران، متعهد به گسترش داخلی‌سازی است و برای رسیدن به این هدف، ما از قطعه‌سازان توانمند ایرانی برای رسیدن به استانداردهای مد نظر رنو حمایت می‌کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی خط تولید گیربکس JHQ که پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران است، حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان رنو و مهندسان ایرانی است؛ اما این تنها آغاز راه است. داخلی‌سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی به قطعه‌سازان ادامه خواهد داشت. همچنین زیرساخت‌های بسیار خوبی در زمینه قطعه‌سازی در ایران وجود دارد و در آینده نزدیک، قطعه‌سازان ایرانی در زمینه تأمین قطعات قوای محرکه شامل موتور و گیربکس رقابتی خواهند شد.

معاون منطقه‌ای رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند با اشاره به برنامه‌های جدید رنو در ایران گفت: مجموع ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران در حال حاضر ۲۰۰ هزار خودرو در سال است و در قالب همکاری های جدید این میزان به ۳۵۰ هزار خودرو در سال افزایش خواهد یافت. این یک فرصت هم برای رنو و هم برای قطعه‌سازان ایرانی است. قطعه‌سازان ایرانی توانایی تولید قطعات با کیفیت را دارند و با رسیدن به قیمت تمام شده مناسب و زمان تحویل به موقع می‌توانند پا به عرصه صادرات بگذراند و وارد زنجیره جهانی رنو ـ نیسان شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: برنامه جهانی گروه خودروسازی رنو در کشورهای استراتژیک شامل ایران، رسیدن به داخلی سازی ۸۰ درصدی است. به منظور تسهیل این امر، در دور جدید همکاری‌های رنو با صنعت خودروی ایران، تأسیس یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه‌سازان ایرانی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به داخلی‌سازی گیربکس JHQ گفت: گیربکس JHQ نسل جدید گیربکس‌های دستی و ایران جزو اولین کشورهای تولید کننده آن است. با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژی به روز، امکان صادرات این محصول از ایران نیز فراهم است. این گیربکس برای تمامی خودروهای سواری رنو (چه محصولاتی که در حال حاضر تولید می‌شوند و چه محصولات آینده) در ایران قابل استفاده است. همچنین در فاز اول از این گیربکس در محصول جدید «رنو ساندرو استپ وی» استفاده می‌شود.

معاون منطقه‌ای رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند  تصریح کرد: پروژه داخلی‌سازی گیربکس، بخشی از برنامه جامع رنو برای داخلی‌سازی در ایران است. برنامه این خودروساز فرانسوی افزایش نرخ داخلی‌سازی در ایران به ۸۰ درصد و همچنین داخلی‌سازی عمیق (داخلی‌سازی قطعات منفصله برای قطعه‌سازان) است. این برنامه همچنین شامل حمایت های فنی و مالی از قطعه‌سازان ایرانی، انتقال دانش فنی، اتصال قطعه‌سازان ایرانی به زنجیره جهانی رنو ـ نیسان و توسعه صادرات قطعه ساخت ایران است.

کارگر گفت: برای راه‌اندازی این خط تولید سرمایه‌گذاری مشترک سه میلیون یورویی از سوی رنو پارس و چرخشگر صورت گرفته است. فاز اول این پروژه شامل بهره‌برداری از خط مونتاژ گیربکس، اکنون به بهره‌برداری رسیده است. با اجرای دو فاز دیگر پروژه یعنی داخلی‌سازی پوسته های گیربکس و همچنین شفت و دنده‌ها برنامه تکمیل خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    باشه ما هم باور میکنیم چون مدیران باغیرت و وطنپرستی در خودرو سازی داریم که با پول خون مردم پول در نمی آورند و دنبال کیفیت و نه اینکه خودروهای از رده خارجه کشورهایخارجی و مخصوصا خودروسازان درجه 2 و3 شون به مردم بفروشن حتما این پیشرفت و 100 سال آینده میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس