کد خبر 651687
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

رئیس پلیس فتا سمنان گفت: سه جوان مزاحم تلگرامی كه با ساخت و انتشار استیكرهای توهین آمیز برای اهالی روستایی در شاهرود مشكل ایجاد كرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدعلی میراحمدی در تشریح این مطلب گفت: جوانی 19 ساله اهل و ساكن یكی از روستاهای شهرستان شاهرود چندی پلیس به پلیس فتا مراجعه و از افرادی ناشناس كه با استفاده از عكس وی استیكر توهین آمیز ساخته و در فضای مجازی منتشر كرده بودند، شكایت كرد.  
 
وی افزود: چند روز پس از شكایت شاكی جوان، چند تن دیگر از اهالی این روستا نیز مراجعه و در همین راستا طرح شكایت كردند.  
 
به گفته میراحمدی ساخت و انتشار استیكرهای توهین آمیز برای اهالی، به ویژه شخصیت های مذهبی و مسئولان روستا، جو روانی نامناسبی پدید آورده بود كه اهمیت رسیدگی سریع به پرونده و دستگیری متهمان را دو چندان می كرد. از همین رو كارشناسان سایبری پلیس فتا دست بكار شدند.  
 
این مسئول انتظامی از شناسایی سه متهم جوان كه همگی اهل و ساكن همان روستا بودند، خبر داد و افزود: متهمان با هماهنگی قاضی پرونده به اداره پلیس احضار و بازجویی شدند.  
 
سرهنگ میراحمدی به اعتراف صریح مزاحمان تلگرامی اشاره و تصریح كرد: متهمان با استفاده از عكس پروفایل افراد و یا تصاویر خصوصی منتشر شده در گروه های محلی و روستایی مجازی، سوء استفاده كرده و با ساخت و انتشار استیكرهای توهین آمیز، این مشكل را ایجاد كرده بودند.   
وی از تكمیل تحقیقات و معرفی متهمان به دادسرا خبر داد و گفت: مزاحمان دستگیر شده انگیزه خود را سرگرمی اعلام كردند.  
 
رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان بر مراقبت بیشتر كاربران از اطلاعات فردی به ویژه عكس ها و فایل های تصویری خانوادگی در دنیای مجازی تاكید كرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس