کد خبر 633723
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

دختری دانشجو که در پی حسادت با یکی از همکلاسی هایش برخی مطالب کذب را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی خانمی جوان مبنی بر نشر مطالب کذب و تصاویر وی در یکی از شبکه های اجتماعی تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
 جهانشیری افزود: شاکی پرونده که یکی از اساتید دانشگاهی در شهر تهران است اظهار داشت یکی از دانشجویانش با انتشار تصاویر وی و درج مطالبی کذب و ارسال آنها برای همسرش که او نیز استاد همان دانشگاه بوده موجب اختلاف بین آنها شده است.
 
وی تصریح کرد: پس از احضار این دانشجو که در تدوین یک کتاب آموزشی با همسر شاکی همکاری داشت این فرد منکر هرگونه بزه انتسابی شد.
 
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.
 
متهم 26 ساله به نام مرجان در بازجویی های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی کشف شده به جرم خود اعتراف و عنوان کرد در پی حسادت نسبت به همکلاسی اش در خصوص همکاری با استاد در تدوین کتاب؛ کد کاربری تلگرام وی را با استفاده از مهندسی اجتماعی بدست آوردم و برای بدنامی وی در نزد استاد برای همسرش مطالبی کذب را ارسال کردم.  
 
سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: شبكه های اجتماعی مكان مناسبی برای تسویه حساب شخصی و اعمال مغرضانه نیست و افرادی که فکر می کنند می توانند به راحتی دست به هتک حیثیت افراد بزنند باید بدانند پلیس فتا مجرمان سایبری را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر خواهد کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس