کد خبر 651533
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طبق مصوبه دولت سازمان سواد آموزی به هر فرد بیسوادی که بتواند در امتحان پایانی نمره حد نصاب اخذ کند، مبلغ 139 هزار و ششصد هزار تومان پرداخت می‌کند.

به گزارش مشرق، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تشریح نحوه آموزش بیسوادان در کشور، اظهار داشت: در تمام ادارت آموزش و پرورش، واحد نهضت سواد آموزی وجود دارد و بیسوادان می‌توانند با مراجعه به آنجا در فرآیند ثبت نام و آموزش قرار گیرند.
 
*بیسوادان برای آموزش به کجا بروند؟
 
وی ادامه داد: والدین دانش آاموزان می‌توانند به مدارس فرزندانشان ، افراد تحت پوشش کمیته امداد به واحد فرهنگی این کمیته، مراجعه کنند، همچنین آموزش کشاورزان در دست اجرا است که این امر هم اکنون در 5 استان کشور در حال اجرا است.
 
باقرزاده با بیان اینکه اطلاعهات افراد بسواد در اختیار آموزش دهندگان قرار گرفته است، افزود: 90 درصد آموزش افراد بیسواد با مراجعه حضوری آموزش دهندگان انجام می‌گیرد.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از توافق با خانه بهداشت و بهیار روستا‌ها به منظور یاری بیسوادان برای آموزش خبر داد و اظهار داشت: همچنین افراد بیسواد می‌توانند با گذاشتن پیغام صوتی از طریق سایت سازمان، برای آموزش و یادگیری مورد راهنمایی قرار گیرند.
 
*4 تا 7 ماه زمان برای خواندن و نوشتن
 
وی در خصوص جزئیات آموزش بیسوادان، گفت: فردی که مطلقا توانایی خواندن و نوشتن ندارد، طی فرآیندی 4 تا 7 ماهه، روزانه از شنبه تا چهارشنبه به مدت 2 ساعت آموزش خواهد دید.
 
باقرزاده ادامه داد: در این روش آموزش دهنده و آموزش گیرنده می توانند مکان و زمان آموزش را مشخص کنند و صرفا امتحان ماهیانه برگزار می‌شود و نهایتا کارنامه صادر می‌‌شود.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه دوره سواد آموزی شامل خواندن، نوشتن، روخوانی قرآن کریم و انجام محاسبات اولیه در حد 4 عمل اصلی است، تصریح کرد: در این دوره 400 ساعت آموزش پیش بینی شده است که با توجه به استعداد، آمادگی و برخورداری آموزش گیرنده و آموزش دهنده زمانش بین 4 تا 7 ماه متغایر است.
 
وی دوره بعدی آموزش را با هدف جلوگیری از بازگشت به بی سوادی برشمرد و اظهار داشت: در دوره تحکیم سواد آموزی مدرک سوم ابتدایی به فرد داده می‌شود.
 
*ارائه مدرک ششم ابتدایی به آموزش دیده‌ها طی فرآیندی 5 تا 8 ماهه
 
باقرزاده ادامه داد: دوره بعدی توسعه سواد است که 600 ساعت پیش بینی شده و بین 5 تا 8 ماه طول می‌کشد که در این دوره روش کلاسی با حداقل 10 نفر که عمدتا در مدارس انجام می‌گیرد الزامی است و در صورت قبولی به فرد مدرک ششم ابتدایی داده می‌شود.
 
*پرداخت 139  هزار و ششصد هزار تومان به هر فردی که خواندن و نوشتن فرا گیرد
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از پرداخت پاداش مالی به فرد بیسواد در صورت توانایی خواندن و نوشتن خبر داد و افزود: طبق مصوبه دولت سازمان سواد آموزی به هر فرد بیسوادی که بتوانند در امتحان پایانی نمره حد نصاب اخذ کند، مبلغ 139 هزار و ششصد هزار تومان پرداخت می‌کند که این مبلغ در سال گذشته، 134 هزار تومان بود.
 
وی افزود: این مبلغ صرفا شامل ایرانی ها بوده و کسانی که شماره حساب به نام خودشان داشته باشند تعلق می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس