کد خبر 651410
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

کارشناس هواشناسی گفت: پدیده جوی که از امروز صبح قابل توجه بود سرمای هواست که در خیلی از مناطق در مقایسه با دیروز منجر به کاهش 15 درجه ای دما شد.

به گزارش مشرق، محمد اصغری گفت : تهران ، همدان،‌خرم‌ آباد ، کرمانشاه ، سنندج ،‌ کرج و اراک مراکز استان هایی بودند که با افت دما بین 14تا 15 درجه مواجه شدند.
 
وی گفت: در پایتخت امروز حداقل دما به حدود 4 درجه بالای صفر رسید که اگر بخواهیم با دمای اردبیل مقایسه کنیم هوا در منطقه فرودگاهی شهر اردبیل به 11 درجه زیر صفر رسید و در داخل این شهر نیز دما 8 درجه زیر صفر بود.
 
این کارشناس هواشناسی درباره دیگر مناطق استان اردبیل گفت: چالدران، ‌سراب و خلخال نیز هر کدام دمای 7 درجه زیر صفر داشتند.
 
اصغری درباره احتمال بارش های امروز افزود: سامانه ای که باعث بارش های خیلی خوب اما کوتاه مدت در خیلی از مناطق کشور شد امروز در شمال شرق کشور فعال می شود و اوج ناپایداری ناشی از آن در استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی  و بخشهای از خراسان جنوبی خواهد بود.
 
وی گفت: این شرایط توام با وزش باد نسبتا شدید در برخی از مناطق خواهد شد ضمن آنکه بارندگی در شهرهایی مانند مراوه تپه ، سرخس، ساری،‌ مینو دشت ،‌سبزوار ، بجنورد ،‌نیشابور و تربت حیدریه صبح امروز به ثبت رسیده است .
این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: این سامانه در آخرین ساعات امروز کشورمان را ترک می کند اما سرمای هوا به خاطر برفی که روی زمین است، باقی خواهد ماند و روند افزایشی دما با شیب بسیار کندی رخ خواهد داد.
 
اصغری در مورد هوای روزهای آتی کشور گفت: کشور فردا روز آرامی را خواهد داشت اما روز شنبه موج جدید بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و سرعت این موج بر خلاف موج قبلی کند است و بارندگی ها عمر بیشتری خواهند داشت البته شدت بارندگی ها ضعیف تر خواهد بود .
 
وی گفت: به همین دلیل از روز شنبه در کرمانشاه،‌ایلام ، دامنه های زاگرس،‌لرستان ،‌همدان ،‌مرکزی و سواحل دریای خزر باید منتظر بارش باشیم .
 
این کارشناس هواشناسی درباره هوای روز یکشنبه کشور نیز گفت: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در عرض ها جنوبی تر کشور شامل بخشهای جنوبی ایلام ،‌خوزستان ،‌چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد ، شمال فارس و غرب اصفهان منتظر بارش هستیم .
 
اصغری همچنین افزود: این سامانه روز دوشنبه به کندی در شمال شرق کشور فعال می شود و در گلستان ، خراسان شمالی و خراسان رضوی با اعتماد به الگوی نقشه های پیش یابی باید منتظر بارندگی باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس