مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: طوفانی با سرعت ۱۱۵ کیلومتر در ساعت و بارندگی شدید بیشتر مناطق استان گلستان را فرا گرفته است.

به گزارش مشرق، صادقعلی مقدم اظهار داشت: از اوایل امشب طوفان شدید و بارندگی از سمت غرب استان گلستان وارد شهرستان های بندرگز و کردکوی شده و اکنون نیز بیشتر مناطق شهرستان گرگان، بندرترکمن و علی آبادکتول و برخی مناطق شرقی را نیز فرا گرفته است.

وی افزود: این سامانه بارشی و کم فشار از سمت غرب به شرق استان در حال حرکت است و تاکنون خسارت‌هایی را وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون گزارش رسمی از خسارت‌های وارد شده توسط فرمانداری‌ها نشده، تصریح کرد: طوفان و بارندگی شدید سبب آبگرفتگی برخی معابر شهری، قطع درختان و خسارت به سقف برخی از منازل مسکونی شده است.

مقدم افزود: هم‌اکنون برق برخی از مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های گرگان و علی آبادکتول قطع شده که این قطعی‌ها برخی برای جلوگیری از بروز حوادث و برخی به علت وارد شدن خسارت به تاسیسات برق بوده است.

وی اظهار کرد: براساس پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان این شرایط جوی تا فرداشب در استان ادامه دارد و دمای هوا نیز به صورت محسوسی کاهش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: اخطاریه جوی از دیروز صادر شده و همه نیروها در آماده باش هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان نیز با اشاره به اینکه بیشترین سرعت طوفان 118 کیلومتر بر ساعت از شهر گرگان گزارش شده گفت: بارندگی بیشتر مناطق استان گلستان را دربر گرفته و شدت بارش در شهرهای غربی مانند بندرترکمن و بندرگز شدید است و در مناطق شرقی استان نیز بارش آغاز شده است.

محمدرضا رحمان‌نیا افزود: شدت طوفان در شهرستان بندرترکمن نیز 70 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی اظهار کرد: براساس اخطاریه داده شده این سامانه سرد بارشی بعدازظهر امروز  از سمت غرب به استان گلستان نفوذ کرده و سبب وزش باد شدید، طوفانی شدن دریا، افزایش ابر، بارندگی متناوب و کاهش دمای هوا بین 14 تا 16 درجه و برودت هوا می‌شود.

رحمان‌نیا گفت: در این مدت دریای خزر طوفانی و مواج می‌شود و لازم است ماهی‌گیران و صیادان با رعایت نکات ایمنی اقدام به صید کنند.

براساس گزارش خبرنگاران، برق در بیشتر مناطق شهر گرگان، بندرترکمن، گنبدکاووس و علی آبادکتول قطع شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس