وزیر کشور گفت: نظام برنامه‌ریزی نادرست موجب عدم توازن و تعادل در کشور شده است که آثار آن را در مهاجرت بیش از حد روستائیان به سمت شهرها می‌بینیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در دیدار با شوراهای روستا و دهیاران استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی نادرست موجب عدم توازن و تعادل در کشور شده است که آثار آن را در مهاجرت بیش از حد روستائیان به سمت شهرها می‌بینیم.

به گفته وی، شکاف‌های اجتماعی، اقتصادی فقر، آسیب‌های اجتماعی و غیره که امروز در جامعه وجود دارد و هر میزان که برای انها هزینه کنیم قابل جبران نیست از نتایج این عدم برنامه‌ریزی صحیح و عدم توازن و تعادل در کشور است.

وزیر افزود: تا زمانی که در شهرها برای جبران این مشکلات هزینه و در روستاها هزینه نکنیم این چرخه باطل ادامه خواهد داشت و نمی‌توانیم شاهد خروجی مثبتی از اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته باشیم.

وی تلاش برای خدمت به روستائیان و توسعه روستاها را امری ضروری خواند و افزود: ما به عنوان مسؤولان این نظام هم از لحاظ شرعی و دینی و هم به لحاظ رسالت‌های قانونی باید در این حوزه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در روستاها وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها زمینه توسعه همه جانبه را در روستاها فراهم کرد.

وی از شوراها و دهیاران نیز به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور نام برد و گفت: هر دو حوزه مدیریتی در کشور هم زحمت‌کش و هم بسیار فعال و کم ادعا هستند.

وزیر کشور تسلط به عنوان ویژگی بارز دهیاران و شوراهای اسلامی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های مدیریتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شوراها و دهیاری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه تقویت و حمایت دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستاها اقدام زیادی انجام و یا در دست اجرا دارد، گفت: طی سه سال گذشته تلاش کردیم تا نواقص و خلأهایی که در قانون شوراها وجود دارد برطرف سازیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تخصیص منابع و امکانات به شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاری‌ها از دیگر اقداماتی بوده که با هدف تقویت هرچه بیشتر جایگاه‌های آنها در استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: قانون اصلاح دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مطرح است که با تصویب آن در مجلس بسیاری از نواقص و خلاهایی که وجود دارد را رفع می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه شوراها و دهیاران سرمایه‌های اصلی توسعه روستاها هستند، گفت: انسان‌های توسعه‌مدار مهم‌ترین اصل در ایجاد توسعه و تحول در هر جامعه‌ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم در گام نخست باید نیروهای انسانی توسعه یافته داشته باشیم که فکر و اندیشه توسعه‌ای داشته و بتوانند این تفکرات را به مرحله اجرا درآورند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مدل‌های توسعه‌ای که از برون تزریق می‌شود نمی‌تواند بستر توسعه را فراهم سازد، اظهار کرد: توسعه باید درون‌زا باشد که لازمه آن داشتن امکانات طبیعی و انسانی است که ما در کشور از هر دوی این منابع برخورداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    آفرین بر همت شوما
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    وزیر خوبیه ها. کار بلد است اما خوب کارهای زیادی دارد و باید بیشتر کار بکند. کارهای زمین مانده زیاده. اما باز نمره اش از باقی وزرا بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس