نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی حفظ کارت سوخت با امضای 126 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حفظ کارت سوخت با قید دو فوریت و با امضای 126 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تقدیم شد.

وی افزود: پس از رفع ایرادات و اشکالاتی که در متن وجود داشت با جلساتی که با مرکز پژوهش‌ها و معاونت حقوقی مجلس و نیز مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان و نیز شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد متن مورد توافق در این باره تهیه و تدوین شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درواقع این طرح به اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت پرداخته است که متن طرح به شرح زیر است:

در ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل و نقل و صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شود.

ماده دو- طبق این ماده یک تبصره به ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت الحاق می‌شود.

تبصره- دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    اون موقع که به حذفش رای دادید خواب بودید،متاسفانه یه عده از کسایی که این طرح امضا کردن حتی یه بار هم اونا نخوندن الان که کارت سوخت وجود داره چرا داره این همه قاچاق میشه
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    پیشنهاد میگردد اول: یک نمایشگر در بالای هر جایگاه شماره و نوع خودرو در حال سوختگیری را نمایش دهد که قابل کنترل ساده باشد دوم: زدن بنزین بدون محدودیت و با نرخ 1000 تومان صورت پذیرد و ضمنا تاکید قانونی بر استفاده از کیف پول کارتها با تشویق و یا تنبیه ریالی انجام پذیرد. سوم: سوختگیری با کارت جایگاه به قیمت تمام شده گردد ( حداقل 1500 تومان) چهارم: نرم افزاری جهت کنترل و آلارم میزان مصرف غیر متعارف در کارتها به تفکیکی خودرو های شخصی و عمومی تدوین گردد و قابلیت نظارت مهیا گردد پنجم: جایگاه داران مکلف به نظارت استفاده از کارت شخصی گردند و با افزایش سود در فروش بنزین با کارت خود جایگاه بجای کارت شخصی در خصوص افرادی که کارت همراه ندارند.( مثلا کارمزد 2 برابری )و پاداش به پرسنل انگیزه کنترل و نظارت فراهم گردد.
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    بنزین رو 1500تومن کنین.تمام 500تومن افزایش رو 100تومن بدین واسه توسعه مترو .100تومن واسه یارانه درمان مردم.100تومن برای توسعه ناوگان عمومی.100تومن برای توسعه راه اهن .100تومن هم برای عمران مناطق محروم.با این پول کلان کلی کار میشه کرد.اگر مترو و اتوبوس باشه ترافیک هم کمتر باشه همه به جای وسیله شخصی از مترو واتوبوس استفاده میکنند.ماشینای خارجی هم هر سال عوارض اضافی بابت مصرف سوخت ازشون بگیرین هر ماشین 3 میلیون تومان.بابت بنزین ازاد 2000تومنی.الان تو کانادا و امریکا واروپا دولتها کلی مالیات از مردم میگیرن اما به درستی برای مردم هم خرج میکنند.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    اولا که تو اینجا مدیران و فیشها و اختلاسها نمی زارند این یارانه ها تخصیص پیدا کند به جای درستش! ثانیا در اروپا هم درد بسیار هست... در امریکا هم که ترامپ و کلینتون رو دیدیم متوجه خرابی کشورهاشون بیش از پیش شدیم... چیزی که اونها رو سر پا نگه دشته استعمار هست... په اقتصادی چع فرهنگی چه فکری و ... ما باید راه اصلی یعنی اسلام رو بریم که خوب باز فیش و مدیر و اختلاس و صندوق و قرض و وام اینا نمی زاند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس