کد خبر 650588
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳

یک رهبر بسیج مردمی عراق، محور عملیاتی غرب نینوا که در اختیار نیروهای بسیج مردمی است را مهم‌ترین محور نبرد موصل قلمداد کرد و گفت: بسیج مردمی خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها از رقه به موصل را قطع کرده است.

 به گزارش مشرق، «کاظم عوید»، از رهبران بسیج مردمی عراق با اشاره به نقش اساسی و مهم نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد: حضور این نیروها در محور غربی موصل موجب قطع خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها از سوی رقه شده است.

وی افزود: گسترده عملیات نیروهای بسیج مردمی بر اساس نقشه آزادسازی نینوا بالغ بر یکصد کیلومتر مربع است که از پایگاه القیاره در جنوب موصل آغاز و تا شهر تلعفر مشهورترین پایگاه داعش در 65 کیلومتری مرکز موصل ادامه دارد.

عوید تاکید کرد: اهمیت این بخش از عملیات نینوا قطع خطوط کمک رسانی به تروریست‌ها از رقه به موصل و در نهایت جدا کردن موصل از سوریه است.

شهر تلعفر که در سال 2014 به سیطره داعش درآمده در 65 کیلومتری مرکز موصل واقع است که یکصد کیلومتر تا مرزهای سوریه فاصله دارد و پایگاه مهم تروریست ها و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است علاوه بر اینکه از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش  فرستاده می‌شد.

از زمانی که نیروهای بسیج مردمی عملیات نظامی ویژه در محور استقرار خود در استان نینوا در شمال عراق را آغاز کردند این نیروها با سرعتی فوق العاده در حال پیشروی در اراضی تحت سیطره داعش هستند.

بسیج مردمی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آن از آغاز عملیات تاکنون روستاهای زیادی از جمله ابو العرایس، زویرج، المستنطقیة، الفارسیة، النداس ، المربندیة، تل طیبة ، سن الذبان ، لحمزة، الهرم، عین البیضة، الصجمة ، عین ناصر، فرفرة، إمام حمزة، أم سیجان، خبیرات، أم العظام، الصیاد و أبو حجیرة در غرب موصل آزاد شدند.

در این بیانیه تاکید شده که از آغاز عملیات موصل یکصد روستا آزاد شده است.

این در حالی است که یگان مهندسی نیروهای بسیج مردمی نیز در حال خنثی سازی بمب‌ها و مین‌های کاشته توسط داعش در روستاها و مناطق آزاد شده است.

 منابع محلی گزارش دادند، در برابر پیشروی نیروهای امنیتی مشترک عراق و بخصوص در محور غربی موصل عناصر داعش در حال فرار جمعی از موصل هستند.

«عبدالرحمن الوکلاع»، عضو شورای استانی نینوا نیز درباره اوضاع انسانی آوارگان نینوا گفت: صدها غیرنظامی از بسیاری از مناطق و روستاهای آزاد شده تخلیه شده و با عبور از گذرگاه‌های امن ایجاد شده به مناطق اسکانی که نهادهای امداد و وزارت مهاجرت تدارک دیده است، رسیدند.

قطع خطوط کمک‌رسانی از رقه به تروریست‌ها در موصل

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس