مدیرکل دفتر پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلال مصرف مواد مخدر در مدارس خبر داد.

به گزارش مشرق، نادر منصورکیایی مدیرکل دفتر پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، امروز در کارگاه آموزشی ـ توجیهی «مددکاری اجتماعی در مدرسه» که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش اکنون با ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همکاری دارد.
 
وی افزود: در سال تحصیلی گذشته که سال اجرای میدانی پروژه شناسایی اختلالات دانش‌آموزان بود، از سطح مداخله مختصر به مداخلات تخصصی و ارجاع آنها به نهادهای دیگر رسیدیم و موفق شدیم در حد بضاعت این پروژه را جلو ببریم و دانش‌آموزان دارای رفتارهای پرخطر و دارای اختلال مصرف مواد مخدر را شناسایی کردیم.
 
وی با اشاره به همکاری با سایر نهادها خاطر نشان کرد:‌ در موضوع مصرف مواد مخدر دانش‌آموزان با نهادهای دیگر همکاری داریم و در این مورد نه تنها واکنش منفعلانه نداریم بلکه شرایط کار فعال است و از طریق دستورالعمل‌ها و تسری آنها به ادارات و مدارس کشور مصمم هستیم این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم.
 
مدیرکل دفتر پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شناسایی دانش‌آموزان پرخطر در مدارس تصریح کرد: آن دسته از دانش‌آموزانی که نیازمند مداخلات جزئی بودند، در مدارس پیگیری شدند و آنهایی که تشخیص داده شد اختلالات بیشتری در حوزه مصرف مواد مخدر داشتند، به وزارت بهداشت و بهزیستی معرفی شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس