روزنامه نیویورک تایمز نوشت، اف بی آی پس از ماهها تحقیق هنوز رابطه ای میان دونالد ترامپ و دولت روسیه نیافته و هک ایمیل های دمکراتها (که به روسیه نسبت داده می شود) احتمالا به منظور اخلال در روند انتخابات و نه پیروزی ترامپ بوده است.

 به گزارش مشرق، نیویورک تایمز دیروز (دوشنبه) به وقت محلی افزود: اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد نقش دولت روسیه در انتخابات 18 آبان تحقیق می کرده و اکنون معتقد است که شاید مسکو قصد اخلال در روند کلی انتخابات و نه افزایش احتمال پیروزی ترامپ را دارد.

ماموران اف بی آی بیشتر تابستان را صرف تحقیقات گسترده ای پیرامون نقش روسیه در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کردند. آنان مشاوران نزدیک به ترامپ را به ظن رابطه با چهره های مالی روسیه زیر نظر گرفتند، به جست و جوی هکرهای رایانه های دمکرات ها پرداختند و حتی خبر ارتباط سازمان ترامپ و یک بانک روسی را پیگیری کردند، که سرانجام به اصالت آن مشکوک شدند.

اشاره اف بی آی به یکی از اخبار تارنمای خبری اِسلِیت است که 31 اکتبر مدعی شده بود یکی از دانشمندان ناشناس علوم رایانه کشف کرده که سرور سازمان ترامپ با دو سرور یک بانک روسیه در ارتباط است.

دیروز و پیش از انتشار این گزارش، شبکه اقتصادی سی ان بی سی خبر داده بود که جیمز کومی رئیس اف بی آی، از یک سو شرایط کنونی را زمان مناسبی برای متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات نمی داند و از سوی دیگر نمی خواهد که این اتهام از سوی اداره وی منتشر شود.

به گزارش ایرنا، دیشب (دوشنبه شب) سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که به نظر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، جیمز کومی رئیس اف بی آی در تحقیقات جدید پیرامون ایمیل های هیلاری کلینتون قصد اثرگذاری بر نتایج انتخابات را به سود یک نامزد نداشته است و به شایستگی و صداقت وی اعتماد دارد. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که در جریان این تحقیقات از اف بی آی حمایت یا انتقاد نمی کند.

سناتور هری رید رهبر اقلیت دمکرات سنا، دیروز اف بی آی را متهم کرده بود که 'اطلاعاتی جنجالی' در مورد 'رابطه نزدیک و هماهنگی ترامپ، مشاوران ارشد وی و دولت روسیه دارد'، که باید آنها را در دسترس عموم قرار دهد.

هیلاری کلینتون و منتقدان ترامپ از نامزد جمهوریخواهان در زمینه ستایش از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انتقاد کرده اند. دونالد ترامپ گفته که هیچ ارتباطی با روسیه نداشته با پوتین نیز آشنایی ندارد.

اف بی آی بتازگی و تنها 11 روز مانده به برگزاری انتخابات، در نامه ای به کنگره ضمن اشاره به آنکه در تابستان هیلاری کلینتون را در پرونده سرورهای شخصی ایمیل متهم ندانسته بود اعلام کرد که بر اساس اطلاعات جدید، دوباره این پرونده به جریان می افتد.

برخی از منابع آگاه به رسانه های آمریکایی گفتند که ماموران اف بی آی هنگام تحقیق درمورد اتهام های جنسی همسر سابق هما عابدین دستیار ارشد کلینتون به تعدادی ایمیل دست یافته اند که اطلاعات جدیدی در مورد پرونده کلینتون در اختیار آنها قرار می دهد.

در حالیکه تنها 7 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، بر اساس میانگین نظرسنجی های تارنمای ریل کلیر پالیتیکس، دونالد ترامپ با فاصله ای 3 درصدی از هیلاری کلینتون عقب است و اگر انتخابات امروز برگزار شود، از 270 رای گزینشگر لازم برای کسب ریاست جمهوری به 164 رای بطور قطع دست خواهد یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس