فوتبال ایران امسال لژیونرهای زیادی دارد که بیشتر آنها از ارکان اصلی تیمشان به شمار می‌روند؛ این هفته در بین لژیونرها قوچان‌نژاد با زدن دو گل و جهانبخش با یک پاس گل طلایی از موفق‌ترین لژیونرها بودند.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند که در این میان جهانبخش موفق شد با دادن یک پاس گل طلایی 3 امتیاز شیرین برای آلکمار بدست بیاورد و قوچان‌نژاد هم با زدن یک گل در جام حذفی و یک گل در هفته یازدهم اردویژه نقش ویژه‌ای در موفقیت تیمش در این هفته داشت.
 
عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید: (فیلم نمایش لژیونرها در هفته‌ای که گذشت)
 
 گوچی و یاد روزگار جوانی/ سوشا و یارانش در اندیشه صعود
 
هلند:

آلکمار:
تیم فوتبال آلکمار بعد از چند هفته ناکامی در اردویژه، سرانجام در هفته یازدهم موفق شد با یک گل، میزبانش، دن هاخ را از پیش رو بردارد و با 19 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

جهانبخش در این بازی بازهم یکی از مهره‌های کلیدی تیمش بود و 90 دقیقه به میدان رفت و در دقیقه 87، با پاس فوق العاده‌ای که فرستاد؛ مقدمات پیروزی شیرین را فراهم کرد.
 
آلکمار پیش از انجام این بازی هم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی هلند در خانه مقابل اف سی اِمن قرار گرفت و در حضور 62 دقیقه‌ای ملی‌پوش ایرانی‌اش موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد.

هیرنوین:
رضا قوچان‌نژاد این هفته نشان داد تا رسیدن به آن مهاجم گلزنی که پیش‌تر از این از او سراغ داشتیم فاصله چندانی ندارد.

یاران گوچی در هفته‌ای که گذشت در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در زمین اف سی آیندهوون به میدان رفتند و موفق شدند این تیم با سابقه را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو بردارند. قوچان نژاد در این بازی 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد و گل دوم هیرنوین را در دقیقه 30 وارد دروزاه حریف کرد. (فیلم گلزنی گوچی به آیندهوون)

هیرنوین در هفته یازدهم اردویژه هم یک دیدار سخت را در مقابل فاینورد، صدرنشین لیگ هلند داشت که این بازی با نتیجه 2-2 به پایان رسید. در این دیدار گوچی گل اول هیرنوین را در دقیقه 5 بازی زد و در حضور 90 دقیقه‌ای در زمین یک کارت زرد هم دریافت کرد. (فیلم گلزنی گوچی به فاینورد)
 
گوچی و یاد روزگار جوانی/ سوشا و یارانش در اندیشه صعود 

هیرنوین با این تساوی ارزشمند در پایان هفته یازدهم با 22 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

یونان:

پانیونیوس:
کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی این در ترکیب تیم یونانی درخشش چندانی نداشتند. پانیونیوس که دو بازیکن ایرانی خود را در هفته نهم از ابتدا در ترکیب داشت مقابل تیم یازدهم جدولی لاریسا تن به شکست 2 بر صفر داد.

در این دیدار مسعود و کریم 90 دقیقه برای تیمشان بازی کردند. پانیونیوس پس از پایان هفته نهم سوپر لیگ یونان 9 امتیازی ماند و با یک پله سقوط در جدول رده بندی ششم شد.

پانیونیوس در هفته‌ای که گذشت یک بار هم در جام حذفی به میدان رفت. یاران شجاعی و انصاری‌فرد در خانه میزبان تیم لِوادیاکوس بودند که در نهایت این بازی با نتیجه صفر – صفر به پایان رسید. شجاعی در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه 60 تعویض شد اما کریم از دقیقه 73 وارد میدان شد و راه به جایی نبرد.

روسیه:

روستوف:
در جریان هفته دوازدهم لیگ روسیه تیم فوتبال روستوف در زمین آمکار به میدان رفت که این دیدار در نهایت با شکست یک بر صفر یاران سردار و سعید به پایان رسید.

در این بازی هر دو بازیکن ایرانی در ترکیب اصلی تیمشان حضور داشتند با این تفاوت که آزمون در دقیقه 62 تعویض شد اما عزت‌اللهی تا پایان به بازی ادامه داد و در دقیقه 40 بازی هم یک کارت زرد از داور مسابقه دریافت کرد.

پنجمین شکست روستوف در این فصل در هفته دوازدهم رقم خورد تا این تیم با 17 امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی جای بگیرد.

ترک گروژنی:
ترک گروژنی در هفته‌ای که گذشت در روزی که میلاد محمدی را به دلیل مصدومیت حتی روی نیمکت هم نداشت از جام حذفی کنار رفت.

یاران محمدی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در خانه میزبان اف سی یوفا بودند که در مجموع بازی با نتیجه یک – یک به پایان رسید اما اف سی یوفا در ضربات پنالتی بهتر عمل کرد و با نتیجه 4 بر 3 ترک گروژنی را برد.
 
 گوچی و یاد روزگار جوانی/ سوشا و یارانش در اندیشه صعود

ترک گروژنی در هفته دوازدهم لیگ روسیه اما وضعیتی کاملا متفاوت داشت. آنها این هفته در خانه تیم اورال با نتیجه 4 بر یک پشت سر گذاشتند تا در پایان هفته دوازدهم با 21 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار بگیرند. در این دیدار میلاد محمدی 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت و یک پنالتی برای یارانش گرفت.

نروژ:

میوندالن:
در هفته پایانی لیگ نروژ تیم میوندالن که سوشا مکانی را که بعد از مدتها به تیم ملی هم دعوت شده در اختیار دارد در خانه لوانگی در حضور 90 دقیقه‌ای سوشا با نتیجه 2 – 2 متوقف شد و با کسب مجموع 49 امتیاز با رتبه ششمی به کار خود در جدول رده بندی پایان داد.

البته این پایان کار یاران سوشا نخواهد بود. در لیگ زیر گروه لیگ نروژ اینطور طراحی شده که دو تیم اول این لیگ مستقیم به لیگ بالاتر صعود می‌کنند و از 4 تیم بعدی تنها یک تیم به لیگ بالاتر صعود خواهد کرد.

بدین ترتیب میوندالن این هفته در نیمه نهایی پلی‌آف لیگ به مصاف تیم سوم جدول خواهد رفت و در صورت پیروزی مقابل این تیم باید در فینال پلی‌آف‌ به دیدار برنده بازی تیم‌های چهارم و پنجم جدول رده بندی برود.

یاران سوشا در صورت پیروزی در فینال فصل بعد در سطح اول فوتبال نروژ بازی خواهد کرد.

ترکیه:

آلانیا اسپور:
سجاد شهباززاده که امسال استقلال را ترک کرد و به تیم آلانیا اسپور ترکیه پیوست در هفته نهم سوپر لیگ ترکیه هم سکونشین بود. در این هفته آلانیا اسپور با پذیرش شکست خانگی 2-1 و اندوخته 8 امتیازی به رده شانزدهم جدول رده بندی سقوط کرد تا در جمع تیم های انتهای جدولی قرار بگیرد.

آمریکا:

تورنتو:
استیون (مهرداد) بیت‌آشور همراه با تورنتو پس از گذشت 34 هفته از لیگ MLS با کسب 53 امتیاز سوم شد و به پلی آف راه یافت.

تورنتو در دیدار رفت نیمه نهایی پلی‌آف MLS در ورزشگاه خانگی در حالی که بازی تا دقایق پایانی صفر – صفر دنبال می‌شد موفق شد با گل‌های دقیقه 84 و 92 با نتیجه 2 بر صفر نیویورک سیتی را از پیش رو بردارد. بیت آشور در این بازی 90 دقیقه در تکیب تیمش حضور داشت.

قطر:

السد:
در هفته پنجم لیگ ستارگان قطر، السد که مرتضی پورعلی گنجی را در اختیار دارد در زمین الغرافه 3 بر 3 متوقف شد. در این بازی گل دوم السد را ژاوی به ثمر رساند و ملی‌پوش ایرانی این تیم هم حضوری ثابت و 90 دقیقه‌ای در ترکیب تیمش داشت. السد با این تساوی در پایان هفته پنجم با 11 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفت.
 
 

الاهلی:
با اینکه گفته می‌شد این هفته مجتبی جباری به شرایط بازی کردن خواهد رسید و پژمان منتظری تنها غایب ایرانی الاهلی خواهد بود اما هر دو در هفته پنجم هم جزو غایبان بودند.

الاهلی در هفته پنجم لیگ ستارگان قطر در خانه میزبان الخور بود که این بازی در پایان با نتیجه 3 بر یک به سود الخور به پایان رسید تا ترکش‌های این شکست باعث اخراج لوکا بوناچیچ شود.

جالب است بدانید با اخراج بوناچیچ، یوسف آدم به عنوان جانشینش انتخاب شده، مربی‌ای که میانه خوبی با بازیکنان ایرانی ندارد.

الاهلی با این شکست 7 امتیازی باقی‌ماند و در جایگاه هفتم جدول رده بندی لیگ قطر جای گرفت.

الشحانیه:
در هفته پنجم لیگ ستارگان قطر الشحانیه که مهرداد پولادی را 90 دقیقه در ترکیب خود داشت در خانه السیلیه با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید. این تیم با کسب این پیروزی 8 امتیازی شد و در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    رضا گوچي كلاً دوست داشتنيِ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس