کد خبر 649893
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

نیروهای عراقی در پانزدهمین روز عملیات آزادسازی موصل، بعد از آزاد کردن دهها منطقه در اطراف شهر، از سه محور به سمت بخش شرقی شهر موصل حرکت کردند.

 به گزارش مشرق، بنا به اعلام مرکز رسانه‌ای عملیات موصل، نیروهای عراقی صبح امروز در ساعت 6:30 دقیقه به سوی بخش شرقی رود دجله در شهر موصل حرکت کرده‌اند.

به نوشته وبسایت شبکه السومریه عراق، در این بیانیه آمده است: در پانزدهمین روز عملیات «قادمون یا نینوی» فرزندان شما عملیات شرافتمندانه آزادی بخش شرقی ساحل [رود دجله در مرکز موصل] را آغاز کردند و با اراده قوی به پیش می‌روند.

پیش از این برخی منابع نظامی به روزنامه الاخبار لبنان گفته بودند که عملیات موصل هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و جنگ واقعی به ورود نیروها به موصل آغاز خواهد شد.

بنا بر تخمین منابع عراقی و آمریکایی در حال حاضر 5 الی 6 هزار تروریست داعشی در داخل شهر موصل حضور دارند و استحکامات دفاعی شدیدی ایجاد کرده‌اند.

سازمان ملل نیز امروز در گزارشی ضمن بیان اینکه «داعش 250 نفر را طی دو روز در موصل کشته است»، گفت که این گروه تروریستی از مردم برای سپر خود مقابل حملات استفاده می‌کند.

منابع عراقی اعلام کرده‌اند که داعش سه کمربند دفاعی بسیار مستحکم را با کاشت گسترده مین و به صف کردن خودروهای انتحاری و مستقر کردن تک تیراندازها در بخش شرقی دجله ایجاد کرده است.

پیش‌بینی می‌شود درگیری‌ها در داخل شهر موصل هفته‌ها و حتی ماهها به طول بینجامد. هادی العامری رئیس سازمان بدر گفته است که عملیات موصل نیازمند زمان و دقت کافی است.

عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه (26 مهر 1395) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد و با آزادسازی دهها روستا و منطقه در اطراف شهر موصل، تا امروز ادامه یافته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس