کد خبر 649436
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

انهدام مرکز عملیات ائتلاف سعودی در «نهم» و سیطره رزمندگان یمنی بر مواضع راهبردی آن به رغم حملات شدید عربستان و مزدورانش، درگیری‌های شدید در تعز و حملات هوایی عربستان به مأرب، صعده، الحدیده و المحویت از تازه‌ترین تحولات یمن است.

 به گزارش مشرق، سرهنگ «احمد الوائل» یک فرمانده ارتش یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی به رغم درگیری‌ شدید با شبه نظامیان تروریست در شهر نهم در شمال شرق استان صنعا، همچنان مواضع راهبردی این شهر را تحت تسلط خود دارند.

وی افزود: شبه نظامیان تروریست در پی تحمل تلفات سنگین در میدان‌های نبرد تصمیم به حمله علیه نیروهای یمنی در شهر نهم گرفتند که به درگیری‌های شدیدی منجر شد و در جریان آن نیروهای یمنی با پشتیبانی کمیته‌های مردمی و قبایل، تروریست‌ها را هدف گرفته و بیش از بیست و پنج نفر آنها را به هلاکت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

این منبع یمنی بر آمادگی نیروهای یمنی برای پاسخ و سرکوب هر حرکت تروریستی در نهم تاکید کرد و گفت: نیروهای یمنی مرکز عملیات نیروهای ائتلاف سعودی را به طور کامل منهدم کردند.

الوائل گفت: مزدوران و گروه‌های مزدور سعودی در تلاش مجدد خود برای پیشروی در جبهه‌های نبرد شهر نهم ناکام ماندند آن هم با وجود اینکه از پشتیبانی هوایی قوی عربستان در این حملات خود برخوردارند.

وی افزود: یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به مناطق الحول و قلل الجبیر شهر نهم را دفع کردند.

فرمانده یمنی همچنین از درگیری‌های شدید توپخانه‌ای در مناطق ملح و المدفون خبر داد.

الوائل افزود: هواپیماهای سعودی قریب به 12 بار مناطق الحول، مسورة، محلی، بنی بارق، المدفون، السلطاء و نقیل بن غیلان در شهر نهم را بمباران کرده و سپس به طور گسترده در آسمان این مناطق گشت زنی کردند.

وی همچنین از حملات خمپاره‎ای مزدوران سعودی به مناطق مسوره و بنی بارق و خلقه در نهم خبر داد.

فرمانده یمنی تاکی کرد: در جریان درگیری‌های دیروز در نهم دستکم 10 تن از مزدوران سعودی از جمله یک سرکرده برجسته آنها به هلاکت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند .

الوائل گفت: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین 2 پایگاه در ملح را که مشرف به جبل الشبکه است تحت سیطره خود گرفتند.

عربستان غیرنظامیان را در  الحدیده ، المحویت، صعده  و مأرب به خاک و خون کشید

در حملات هوایی عربستان به استان «الحدیده» در غرب یمن پنج غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

یک مسئول محلی گفت: هواپیماهای سعودی رادارهای منطقه الکتیب و همچنین مقر قدیمی نیروی دریایی را در این منطقه بمباران کردند که با شهادت یک نفر و زخمی شدن چهار غیرنظامی دیگر همراه شد.

مناطقی در الخوخه و مواضعی در شهر التحیتا نیز به ترتیب سه و 2 بار بمباران شد.

در حمله هوایی عربستان به منزلی در منطقه المدمن شهر التحیتا در استان الحدیده 2 شهروند کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان همچنین پل وادی عیان که شهرهای القناوص و الزهره را به هم متصل می کند هدف گرفته و خسارات سنگینی به آن وارد کردند.

ارتفاعات جبل جعدان در شهر اللحیه و همچنین منطقه الکدح شهر الخوخه و شهر الدریهمی نیز از اهداف حملات سعودی ها بود.

در استان «المحویت» نیز یک منبع امنیتی یمن خبر داد: هواپیماهای سعودی منطقه البادحه شهر بنی سعد را پنج بار بمباران کرد .

یک منبع محلی یمن از ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به استان «صعده» در شمال این کشور خبر داد.

وی افزود: سه غیرنظامی سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت در جاده اصلی شهر باقم هدف حمله هوایی قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

این منبع گفت: منطقه الصافیه شهر الظاهر و مزارع مردم در ال زماح نیز از دیگر اهداف حملات عربستان بود.

اما در استان «مأرب» هواپیماهای سعودی در پنج نوبت مناطق وادی انشر و بازار شهر صرواح را بمباران کردند.

این  جنایت سعودی‌ها در پی پیروزی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در بازپس گیری سه موضع در وادی الربیعه صورت گرفت.

در همین حال مزدوران سعودی در استان الجوف در ادامه حملات انتقام جویانه خود بیش از بیست باب منزل مسکونی در جنوب شرق شهر الغیل را با انفجار بمب های دستی تخریب کردند.

مناطق المنصوره و بازار الاثنین شهر المتون نیز زیر آتش توپخانه‌ای مزدوران سعودی قرار گرفته و هواپیماهای این رژیم نیز مناطق وابسته به شهر خب و الشعف را بمباران کردند.

در همین حال خبر رسیده است که سرلشکر «امین الوائلی»، از فرماندهان منطقه ششم نظامی در الجوف ( از نزدیکان منصور هادی) و شماری از همراهانش سه روز پیش در جنوب شهر مصلوب زخمی شدند که حال وائلی که در یکی از بیمارستان‌های جنوب عربستان به سر می برد، وخیم گزارش شده است.

درگیری‌های شدید در اطراف استان تعز

«حسین الحوثی»، یک نظامی یمن از درگیری‌های شدید در غرب استان تعز خبر داد و گفت: ده‌ها خانواده یمنی این منطقه از بیم تروریست‌ها با ترک خانه‌های خود آواره شدند.

وی افزود:این درگیری‌ها که از دیروز در شصت کیلومتری غرب مرکز استان تعز آغاز شده با پشتیبانی هوایی عربستان از تروریست‌ها همراه بود اما نیروهای یمنی همچنان همه مناطق را تحت سیطره خود دارند.

فرمانده یمنی با اشاره به پیشروی نیروهای یمنی به سمت روستاهای غرب استان تعز تصریح کرد: نیروهای یمنی راهبردی جدیدی را بکار گرفتند به گونه‌ای که تروریست‌ها را در مناطق خود محاصره و راه های منتهی به آنها را مسدود کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    تنها راه وادار نمودن آمریکایی ها و سعودی ها برای برگشتن سر میز مذاکره 1- پیشروی در عمق مناطق کوهستانی عربستان 2- حملات موشکی به پایگاه ها و فرودگاه صلایل در 300 کیلومتری خاک سعودی – فرودگاه خمیس مشیط در 120 کیلومتری مرز یمن 3- ایجاد کارخانه ساخت موشک کاتیوشا در یمن 4- استفاده از توپخانه 155 میلی متر متحرک مثلا موستار3 روسیه 5- استفاده از موشکهای دوش پرتاب به تعداد زیاد همانند Fn چینی یا میثاق 6- راه اندازی کارخانه رعد و طوفان در خاک یمن که همان تاو سیمی آمریکاست و از همه مهمتر قطع جریان نفت از جنوب و حمله به چاه های نفت عربستان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس