کد خبر 649240
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

دو حمله انتحاری در نیجریه ۹ کشته و ۲۴ زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی وقوع دو عملیات انتحاری در شهر مایدیگوری مرکز ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه، دست کم 9 تن کشته و 24 نفر نیز زخمی شدند.

محمد کانار سخنگوی آژانس ملی امداد نیجریه در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت که دو عامل انتحاری در حالی که سوار بر دو خودرو بودند، صبح امروز شنبه با اختلاف 10 دقیقه خود را منفجر کردند که یکی از انفجارها اردوگاه آوارگان در منطقه پاکاسی حومه شهر مایدیگوری را هدف قرار داد.

تاکنون گروهی مسئولیت این حملات انتحاری را بر عهده نگرفته است، اما دولت نیجریه در چنین مواردی گروه تروریستی بوکوحرام را مسئول می‌داند.

بوکوحرام یک گروه تکفیری تروریستی است که مقر اصلی آن نیجریه است.

اقدامات تروریستی بوکوکرام و جنگ علیه این گروه از سال 2009 میلادی تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 17 هزار تن و آواره شدن 2.6 میلیون نفر شده است.

بوکو حرام به همراه گروه تروریستی داعش مسئول بیش از نیمی از مرگ و میرها در حملات تروریستی در سراسر جهان طی سال 2014 میلادی بوده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این یکی جدیده ، بوهاری ملعون ،، رهبر شیعیان رو که تنها شمصی بود که جلوی تکفیریا ایستاده بود زندانی کرده ، از این طرف هم خودش شروع به کشتن بی دلیل شیعیان و چادر از سر زنها کشیدن میکنه هم با سعودی برنامه ی حملات تروریستی راه انداخته ،، منتظر بیداری اسلامی در نیجریه باید باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس