کد خبر 648864
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

فرمانده عملیات مشترک عراق ادعای سخنگوی ائتلاف آمریکایی درباره توقف عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش را رد و تأکید کرد که این نبرد تا آزادسازی کامل استان نینوا ادامه خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف بین‌المللی، روز جمعه مدعی شد که نیروهای عراقی حملات خود برای آزادسازی موصل از اشغال داعش را به مدت دو روز «متوقف کرده‌اند» تا کنترل خود را بر مناطقی که از این گروه تروریستی بازپس گرفته‌اند، تثبیت کنند.

سرهنگ «جان دوریان» سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی، روز جمعه در کنفرانسی ویدیوئی از بغداد، گفت: «معتقدم این وضعیت تقریبا دو روز قبل از ازسرگیری پیشروی به سمت موصل، ادامه داشته باشد.» وی تصریح کرد این توقف «فراگیر» در چارچوب برنامه‌های ائتلاف انجام شده است.

این در حالی است که فرماندهی عملیات مشترک عراق توقف عملیات نظامی موسوم به «یا نینوا، ما می‌آییم» برای آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا را رد کرده است.

سرتیپ «عبدالامیر جار الله» فرمانده عملیات نینوا در بیانیه‌ای، که ستاد اطلاع‌رسانی جنگ عراق روز جمعه آن را منتشر کرد، متذکر شد: عملیات نظامی ادامه دارد و تنها بعد از آزادسازی کامل استان نینوا متوقف خواهد شد.

فرمانده عملیات نینوا تأکید کرد: نیروهای عراقی طبق نقشه وضع شده و براساس زمان‌بندی تعریف شده، در حال پیشروی در چندین محور هستند.

از سوی دیگر، «عبدالغنی الاسدی» فرمانده نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم نیز اعلام کرد: این نیروها طی دو روز آینده از محور شرقی وارد موصل می‌شوند.

الاسدی گفت: عملیات نظامی متوقف نشده است و دارای چند مرحله است. نیروهای ما ماموریت‌شان را تکمیل کرده‌اند و طی دو روز آینده برای دومین و آخرین مرحله یعنی ورود به شهر، آماده می‌شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس