کد خبر 648595
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

در تازه‌ترین تراژدی سرکوب اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار، خبر رسیده که نظامیان ارتش این کشور به زنان روهینگیایی در یک روستا تجاوز کردند.این اقدام غیر حقوق بشری در شرایطی است که دولت حامی حقوق بشر «سوچی» در راس کار در میانمار قرار دارد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از هتک حرمت نظامیان ارتش میانمار به زنان اقلیت مسلمان روهینگیایی خبر داده‌اند.

طی سال‌های اخیر از ایالت «راخین» میانمار خبرهای مختلف و زیادی درباره سرکوب اقلیت مسلمانان روهینگیایی توسط اکثریت بودایی‌ها مخابره شده است.

تبعیض‌ها علیه مسلمانان روهینگیا تا حدی است که آنها حتی شهروند میانمار هم محسوب نمی‌شوند و از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند.

علی رغم جار و جنجال درباره ترویج «حقوق بشر و دموکراسی» توسط دولت مورد حمایت غرب در میانمار، خانم «آنگ سانگ سوچی» هم گفته است که این دولت مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی‌شناسد..

رهبر حزب حاکم میانمار که همواره از سوی غرب به عنوان «مدافع حقوق بشر» ستایش شده، حتی گفته که مسلمانان این کشور شهروند میانمار نیستند.

حالا امروز جمعه رسانه‌ها خبر داده‌اند نظامیان میانمار به زنان روهینگیایی هتک حرمت کرده‌اند.

به گزارش رویترز، زنان یک روستا در ایالت راخین واقع در شمال غرب میانمار خبر دادند که سربازان ارتش میانمار به ده‌ها نفر از آنها تجاوز کردند.

این زنان مسلمان گفتند که هفته گذشته سربازان میانمار با یورش به منازلشان در روستای «یو شی کیا» در ایالت راخین ضمن غارت منازلشان، به آنها هتک حرمت کردند.

میانمار یا برمه سابق یکی از فقیرترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است که در سال 1948 از انگلیس استقلال یافت. در حرکت‌های استقلال‌خواهی، مسلمانان میانمار با تمام توان در برابر استعمار انگلیس مقاومت کردند. همین مقاومت باعث شد انگلیس سیاست تفرقه‌اندازی را برای از بین بردن قدرت مسلمانان به کار گیرد و در این راستا بودایی‌ها را علیه مسلمانان تحریک کرد. در سال 1942 میلادی بودایی‌ها با سلاح‌های انگلیسی کشتار وحشیانه‌ای به راه انداختند که بر اثر آن نزدیک به 100 هزار مسلمان در ایالت «اراکان» جان خود را از دست دادند.

در موج جدید جنایت علیه مسلمانان برمه، بودایی‌ها با خونسردی تمام هزاران انسان بی‌گناه و بی‌دفاع را کشته‌اند. در سوم ژوئن 2012، صدها نفر از بوداییان به اتوبوسی حمله کردند که حامل تعدادی از مسلمانانی بود که از مسجدی واقع در آراکان به رانگون بر می‌گشتند. در این حمله معتقدان به مکتب مراقبه و آرامش و مهربانی بودا 8 مسلمان را به فجیع‌ترین وضع ممکن کشتند. یک شاهد عینی در مورد این جنایت توصیفات مشمئز‌کننده‌ای ارائه می‌دهد: «راهبان بودایی پس از کشتن مسلمانان و چیدن جسد آنها کنار هم بر روی جاده با تف کردن و ریختن شراب بر روی اجساد پیروزی خود را جشن گرفتند.» تعداد کشته شدگان در آگوست 2012 یعنی حدود دو ماه پس از آغاز نسل‌کشی، از 20 هزار نفر گذشت.

در خردادماه سال جاری(1395) سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسلمانان روهینگیا در میانمار ممکن است قربانی جنایت علیه بشریت باشند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طی بیانیه ای دولت جدید میانمار خواست که گامهای جدی برای پایان دادن به تبعیض سیستماتیک نژادی و نقض حقوق بشر علیه اقلیتهای این کشور بردارد.

زید رعد الحسین نماینده این سازمان در امور میانمار در گزارش خود درباره میانمار به مسلمانان روهینگا در این کشور اشاره کرده است که از سوی اکثریت بودایی مورد تبعیض و نقض حقوق خود قرار می‌گیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • گنجی پور ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    جا داره ادم دق کنه و بمیره
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    20 هزار نفر کشته؟!!! تعرض به زنان مسلمان و این سکوت مشمئزکننده جهان و مخصوصا مسئولان ایران!!
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    یا امیرالمومنین(ع) ادرکنا. پس چرا هیچ صدایی از دولت به گوش نمیرسه به خواب م... فرو رفتن یا خودشونو به خواب زدن؟! جایزه ملکه جنایتکار رو دودستی و با ذوق زدگی میگیرن و چشمشون رو به روی این همه درندگی میبندن! اینا مسئولان نظامین که شعارش حمایت از مظلومینه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس