سر الکس فرگوسن باور دارد که ژوزه مورینیو رقیب شایسته ای برای پپ گواردیولا است.

به گزارش مشرق، سر الکس فرگوسن باور دارد که منچستریونایتد هنوز هم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد. اما با این حال او از منچسترسیتی به عنوان شانس اصلی کسب این عنوان یاد کرد. منچستریونایتد پس از بازنشستگی فرگوسن در سال 2013 همواره برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ناکام بوده است. دیوید مویس و لوئیس فن خال نام هایی بودند که در این راه شکست خوردند.

به گزارش Espn، ژوزه مورینیو در تابستان سکان هدایت منچستریونایتد را بر عهده گرفت و فرگوسن می گوید که مورینیو توانایی لازم برای رقابت با پپ گواردیولا را دارد. اما نتایج منچستریونایتد آنچنان جالب نبوده است و آن ها با شش امتیاز کمتر از منچسترسیتی در مکان هفتم جدول قرار دارند. فرگوسن با وجود پیروز نشدن منچسترسیتی در 6 بازی متوالی گذشته خود، از سیتیزن ها به عنوان شانس اول قهرمانی در لیگ برتر نام برد.

    پیش بینی قهرمان این فصل لیگ برتر بسیار سخت است. من پنج کاندیدا را برای فتح قهرمانی تصور می کنم. منچسترسیتی، تاتنهام و لیورپول. منچستریونایتد نیز اگر کمی ثبات داشته باشد، یکی از کاندیداها است. حتی اگر 6 یا 8 امتیاز هم عقب باشید، توانایی کسب رتبه ی بهتری را دارید. تجربه و توانایی مورینیو و گواردیولا رقابت جالبی را به وجود آورده است. اما نباید آرسنال را فراموش کرد. آن ها امسال قدرتمند تر شده اند. آن ها میل زیادی برای کسب موفقیت دارند و الکس ایووبی نیز مرا تحت تاثیر قرار داده است. کلوپ حس اشتیاق لیورپول را زنده کرده است. گاهی از دست دادن این حس برای باشگاه های بزرگ اتفاق می افتد. لیورپول برای دو دهه در بازیابی هویت خود ناکام بود و تنها سرمربیان خود را تغییر می داد. در فصل جاری می توانید بر روی آن ها حساب کنید. فداکاری کلوپ در کنار زمین را می توان دید. مطمئنم که در تمرینات نیز این گونه است. او شخصیتی قدرتمند دارد. این همان چیزی است که یک باشگاه بزرگ به آن نیاز دارد.

آرسن ونگر پیش تر لیگ برتر انگلیس را لیگ قهرمانی سرمربیان بزرگ خوانده بود. با وجود سرمربیانی مانند آنتونیو کونته، مائورسیو پوچتینو و یا یورگن کلوپ، نام های بزرگی امسال در این لیگ دور یک دیگر جمع شده اند. فرگوسن می گوید که کلوپ حس اشتیاق لیورپول را زنده کرده است. او پوچتینو را نیز تحسین کرد اما با این وجود امیدوار است که سرمربی سابق پورتو، چلسی، رئال مادرید و اینتر موفقیت های گذشته خود را در منچستریونایتد تکرار کند.

    توانایی های گواردیولا فراتر از حد ممکن است. کونته چلسی را در راه خوبی قرار داده است اما مورینیو می تواند رقیب خوبی برای گواردیولا باشد. او دو بار موفق به قهرمانی در اروپا شده است و در سه کشور متفاوت عنوان های قهرمانی زیادی به دست آورده است. پوچتینو نیز پتانسیل بالایی از خود نشان داده است. تیم  تاتنهام ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است. بازیکنان کلیدی مثل هری کین و اریک دایر مصدوم هستند اما اسپرز همچنان در مسیر موفقیت قرار دارد.  

فرگوسن از حضور نداشتن سرمربیان انگلیسی و یا اسکاتلندی در میان تیم های بزرگ ابراز ناراحتی کرد. او در این مورد گفت:

    در آخر راه از شما درباره ی کسب جام و موفقیت سوال می شود و مالکان نیز به دنبال همین موضوع هستند.   

هنگامی که از فرگوسن درباره موفقیت لسترسیتی در فصل گذشته سوال شد، او پاسخ داد:

    سیاست های نقل و انتقالات آن ها فوق العاده بود. بازیکنانی با میل پیروزی و برد را به خدمت گرفتند. بازیکنانی نخریدند که قیمت های خوبی داشتند و در این مورد مثالی برای باشگاه های دیگر هستند. در چمیپونشیپ هم تیم های مانند بارنزلی و هادسفیلد تاون از همین قاعده پیروی می کنند. پس این موضوع ممکن است. فصل جاری اوضاع برای لستر سخت بوده است اما پس از سه پیروزی در سه بازی لیگ قهرمانان اروپا، فکر می کنم که توانایی لازم برای صعود به مراحل بالا را دارند.

فرگوسن ایمان دارد که تیم های انگلیسی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند.  از آخرین باری که یک تیم انگلیسی موفق به فتح عنوان لیگ قهرمانان اروپا شد، 4 سال می گذرد و پس از چلسی هیچ تیم انگلیسی این اتفاق را تکرار نکرد. فرگوسن از آرسنال و منچسترسیتی به عنوان کاندیداهای صعود به مراحل آخر لیگ قهرمانان اروپا نام برد اما خاطر نشان کرد که از منچسترسیتی گواردیولا در این جام انتظارات بیش تری داشته که تاکنون برآورده نشده است.

    از بازی منچسترسیتی در برابر بارسلونا ناامید شدم چرا که با وجود برتری 0-4 بارسلونا حاکم بر بازی نبود. بله هر وقت که لیونل مسی صاحب توپ می شود شانس های زیادی را خلق می کند اما سیستم کلی بازی بارسلونا جالب نبود. سیتی فرصت خوبی را در آن جا از دست داد. در همان گروه مونشن گلادباخ با وجود شروعی نه چندان خوب، موفق شد تا بر سلتیک پیروز شود. منچسترسیتی همچنان کار بسیاری برای رفتن به دور حذفی دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس