کد خبر 647997
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

فدراسیون فوتبال ایران درباره شیوع ویروس زیکا در مالزی از کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام گرفت.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران قرار است در تاریخ 25 آبان ماه امسال از هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در پاروی مالزی به مصاف تیم ملی سوریه برود. این در حالی است که وجود ویروس زیکا در این منطقه از قاره کهن نگرانی‌‌هایی را ایجاد کرده است.

پس از اینکه اداره‌های میراث فرهنگی استان‌ها در نامه‌ای به انجمن‌های مسافرتی اعلام کردند در برگزاری تورهای گردشگری تایلند، مالزی و سنگاپور به دلیل شیوع ویروس زیکا هشدارهای لازم را به مسافران بدهند، فدراسیون فوتبال نیز پس از هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت، در این خصوص اقداماتی را انجام داده و قرار شده است قبل از اعزام تیم ملی به مالزی، در این مورد طی جلساتی هشدارهای لازم به ملی‌پوشان و کادرفنی به عمل بیاید.

این در حالی است که به گفته پزشکان این ویروس به اندازه ویروس آبولا خطرناک نبوده و فرد مبتلا گاهاً حتی بدون نیاز به بستری و با مصرف دارو، می‌تواند عامل این بیماری را برطرف کند.

نکته دیگر با وجود آنکه این بیماری برای اولین بار در این منطقه از شرق آسیا شیوع پیدا کرده اما میزان پیشرفت و گستردگی آن امروز در منطقه آمریکای جنوبی بیشتر بوده و ساکنین این منطقه بیشتر از سایر مردم جهان در معرض ابتلا به ویروس زیکا قرار دارند.

 در همین راستا فدراسیون فوتبال شب گذشته در نامه‌ای در این خصوص استعلام لازم از کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمل آمده و کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص زیکا و شیوع آن در کشور مالزی از AFC خواستار اطلاعات بیشتری شده است.

گفتنی است در این خصوص حتی نامه نگاری‌ها با سفارت ایران در مالزی نیز به عمل آمده و به نظر می‌رسد با تمهیدات انجام شده از سوی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خطری در این باره تیم ملی را در سفر به ملزی تهدید نخواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس