کد خبر 647916
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

منابع سوری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش در حومه غربی دمشق و پاکسازی برخی مناطق دیگر خبر دادند.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترش حلقه امنیتی اطراف پایتخت و پاکسازی این مناطق، تعدادی از مزارع شمال غربی خان‌الشیح و جنوب غربی زاکیه را پاکسازی کردند.

نیروهای ارتش همچنین حمله تروریست‌ها به محله الدیوان در جنوب غربی شهرک الدرخبیه از سمت شهر خان الشیح را دفع کردند که در نتیجه شماری از مهاجمان کشته و سه دستگاه تانک و سه خودروی مجهز به تیربارسنگین  منهدم شد.

اهمیت مزارعی که ارتش سوریه در اطراف خان الشیح از اشغال تروریست‌ها خارج کرده در آن است که بخشی از محدوده جغرافیایی بزرگی را تشکیل می‌دهد که ارتش برای بازپس‌گیری و تامین امنیت کامل آن تلاش می‌کند، زیرا این مناطق به طور مستقیم بر بزرگراه بین المللی مواصلاتی دمشق به قنیطره اشراف دارد و در نتیجه شریان اصلی زندگی را تشکیل می‌دهد که در برهه اخیر هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار داشت.

منطقه‌ای که ارتش سوریه پاکسازی کرده است، بین اردوگاه آوارگان خان الشیح و شهرک خان الشیح و منطقه زاکیه و دیرخبیه قرار دارد، این مناطق 20 تا 25 کیلومتر از جنوب دمشق فاصله دارد.

ویژگی قابل توجه عملیات ارتش در این است که با گروه‌های تروریستی که به شکل اساسی به جبهه تروریستی النصره وابسته‌اند، رو در رو شده،‌گروه‌هایی که بیش از چهار سال است در این مناطق به ویژه در مزارع خان الشیح فعالیت می‌کردند.

ارتش سوریه چند روز پیش به دستاورد مهمی دست یافته بود و آن آزادسازی شهرک الدیرخبیه بود که با این موفقیت، راه کمک‌رسانی به تروریست‌های تکفیری بین شهرک‌های زاکیه و خان الشیح را قطع کرد، عملیات امروز ارتش، پاکسازی مزارع خان الشیح تا رسیدن به عمق شهرک است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    با عرض سلام و ادب خسته نباشید عرض میکنم خدمت شما و همه همکاران محترمتان لازم دیدم چند نکته را یاد آور کنم: 1. متاسفانه خبرها در سایت مشرق بصورت خلاصه و کوتاه نبوده و اطاله کلام دارد که این موضوع از حوصله خواننده خارج است برعکس سایت العالم که این موضوع را رعایت میکند 2. بهتر است در مورد اخبار جنگ عراق و سوریه و سایر اخبار گزارش توام با نقشه باشد که بتوان تصور صحیحی داشته باشیم. همه خوانندگان شما کارشناسان نیستند 3. اگر بتوانید تحولات منطقه و خصوصا عراق و سوریه را بصورت لحظه ایی بر روی نقشه آنلاین نمایش دهید. یعنی یک بخش خبری به این نام ایجاد کنید. یک نمونه مانند این آدرس: http://syria.liveuamap.com/ در پایان از زحمات شما کمال تشکر و قدردانی را دارد. و من ا... التوفیق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس