سفیر ایران در روسیه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که برخی کشورهای غربی در تئوری ترورسم را یک مشکل می‌دانند اما در عمل برنامه و اولویت‌های دیگری را دنبال می‌کنند و به همین دلیل هنوز این مشکل حل نشده است.

 به گزارش مشرق، «مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه (دیروز) با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» درباره روابط دفاعی ایران با روسیه گفت: «ایران به ادامه همکاری دفاعی با روسیه و حتی گسترش و توسعه آن علاقمند است. من امیدوارم که حتی در بخش‌هایی که نیازمند همکاری با شورای امنیت سازمان ملل و نیازمند قطعنامه هست نیز همکاری‌هایی صورت گیرد. امیدوارم که فرایند بحث درباره احتمال دریافت چنین اجازه ای آغاز شود.»

سنایی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دفاعی دوجانبه به سطحی برسد که به دو کشور اجازه دهد در خصوص حجم چشمگیری از خرید تسلیحات به توافق برسند.

در عین حال سفیر ایران در مسکو افزود که موضوع تحویل سامانه‌های دفاعی «اس 400» به ایران بحثی صورت نگرفته است.

وی به همکاری روسیه و ایران در رفع ناآرامی‌های سوریه اشاره کرد و گفت: «به طور کلی ایران و رسیه همکاری نزدیکی در خصوص موضوع سوریه دارند. در حال حاضر، مشکل چشمگیری در این زمینه وجود ندارد».

سنایی ادامه داد که مواضع دو کشور در خصوص تهدیدات تروریستی مشابه است و افزود که کشورهای غربی باید علیه تروریسم مبارزه کنند نه اینکه درباره آن حرف بزنند.

سفیر ایران در این خصوص توضیح داد: «تروریسم، یک تهدید اصلی و مهم‌ترین مشکل ایران و روسیه چه در فرضیه و چه در عمل به حساب می‌آید و به همین دلیل ما بر این نظر هستیم که تمامی نیروها باید برای مهار این موضوع با یکدیگر ترکیب شود و تنها در این صورت است که کشورها می‌توانند در مشکلات دیگر وارد تعامل شوند. کشورهای غربی وجود دارند که در تئوری می‌گویند که تروریسم یک مشکل است اما در عمل اولویت‌ها و برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کنند. به همین دلیل است که مشکل هنوز قابل حل نیست».

وی تأکید کرد که کشورهای غربی می‌بایست مواضع خود در خصوص بحران سوریه را تغییر دهند تا بتوانند به توافقی در زمینه حل و فصل ناآرامی‌های این کشور برسند.

سنایی در اینباره توضیح داد: «بسیار مهم است که موضع و رویکرد غرب در قبال موضوع خاورمیانه تغییر کند. من فکر می‌کنم که اگر هرگونه راه‌حل مشترکی (برای بحرن سوریه) وجود داشته باشد، تنها بعد از اصلاح مواضع غرب، قابل دستیابی است».

سفیر ایران درباره آغاز عملیات نیروهای عراق برای آزادسازی شهر «موصل» گفت که دولت ایران در کنار عراق ایستاده است و معتقد است که یک دولت قدرتمند در بغداد به نفع تمامی منطقه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس