کد خبر 647064
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

همزمان با تداوم تنش های فزاینده بین مسکو و غرب بر سر استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در شرق اروپا، نیروهای روسیه و بلاروس در مرز لهستان همپیمان ناتو رزمایش برگزار کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، رزمایش مشترک سه روزه «کریلاتایا پخوتا» (پیاده نظام بالدار) با شرکت نیروهای هوابرد روسی و بلاروسی امروز (دوشنبه) در منطقه برست در غرب بلاروس پایان یافت.

شهر مرزی برست در مرز بلاروس و لهستان واقع شده و نیروهای آلمان نازی 22 ژوئن 1941 از این نقطه تجاوز خود را به شوروی آغاز کرده و پای این حکومت را به جنگ دوم جهانی کشاندند.

منطقه برست به لحاظ قرار گرفتن در مرز با لهستان کشور عضو ناتو، برای روسیه و بلاروس اهمیت راهبردی زیادی دارد و دو کشور در چارچوب توجه به مرزهای غربی همجوار با این پیمان نظامی تقویت توانمندی دفاعی آن را در کانون برنامه های خود قرار داده اند.

اطلاعیه وزارت دفاع روسیه حاکی است: در این رزمایش گردان های روسی و بلاروسی عملیات مقابله با دشمن فرضی و نبرد مرزی در جنگل و باتلاق را تمرین کردند.

در رزمایش نیروهای هوابرد روسیه و بلاروس بیش از یکهزار نظامی، حدود 150 دستگاه تانک و نفربر زرهی و چند فروند هواپیمای نظامی شرکت داشتند.

روسیه و بلاروس که مطابق قرارداد سال 1998، اتحاد سیاسی و اقتصادی دارند، همچنین عضو سازمان امنیت جمعی هستند و در چارچوب این سازمان همکاری نظامی و دفاعی انجام می دهند.

از سوی دیگر، ایجاد سامانه مشترک پدافند موشکی و هوایی بین مسکو و مینسک از دیگر همکاری های مهم به شمار می رود و روسیه چند دستگاه سامانه اس-400 به بلاروس تحویل داده است.

افزون بر استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در شرق اروپا (لهستان و رومانی)، افزایش حضور نظامی ناتو و آمریکا نزدیک خاک روسیه از جمله لتونی، استونی و لیتوانی در منطقه دریایی بالتیک و کشورهای مولداوی، گرجستان و همچنین دریای سیاه سبب نگرانی مسکو شده است.

روسیه بارها اعلام کرده که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس