کد خبر 647591
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

در حالی که همه انتظار داشتند فیلم «جک ریچر: هرگز بازنگرد» به راحتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کند، فیلم کمدی «هالووین مادی» با زمینه‌ای مناسب برای روزهای منتهی به جشن هالووین گوی سبقت را از جک ریچر ربود

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فیلم «جک ریچر2» با بازی تام کروز افتتاحیه ناامید کننده‌ای داشت و جایش را به کمدی ترسناکی داد که حال و هوای تعطیلات هالووین را داشت.در روزهای پایانی ماه اکتبر فیلم جدید تایلر پری با عنوان «هالووین مادیA Madea Halloween» در کمال شگفتی بیشتر از قسمت دوم «جک ریچر» با بازی تام کروز فروش داشت.
 
 
 تام کروز دنبال زن تبر به دست افتاد!

به گزارش خبر آنلاین، در حالی که همه انتظار داشتند فیلم «جک ریچر: هرگز بازنگرد» به راحتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا را از آن خود کند، فیلم کمدی «هالووین مادی» با زمینه‌ای مناسب برای روزهای منتهی به جشن هالووین گوی سبقت را از جک ریچر ربود و با 27 میلیون و 600 هزار دلار فروش در بیش از دو هزار سالن سینما، پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا شد. «جک ریچر»‌ نیز با فروش 23 میلیون دلاری در نزدیک به چهار هزار سالن سینما دومین فیلم پرفروش هفته بود. با وجود جا ماندن از فیلم «هالووین مادی» به اعتقاد کارشناسان فروش عملکرد «جک ریچر» در افتتاحیه قابل قبول است.مادی یا میل سیمونز یک زن سالخورده اما تنومند سیاه پوست، کاراکتر خیالی آفریده تایلر پری است. این کارگردان خود در نقش مادی بازی می‌کند. تایلر با ارائه فیلم تازه‌اش در شش سال اخیر کاری خود بهترین نتیجه را در گیشه گرفت و در عین حال کمپانی لاینزگیت را به سوددهی خوب فیلم امیدوار کرد.

 

 تام کروز دنبال زن تبر به دست افتاد!

این کمدی ترسناک با الهام از فهرست خیالی کریس راک از بهترین فیلم‌های کاراکتر «مادی» ساخته شده است. در فیلم تازه پری بلاترون، دایمند وایت و کیسی دیویس در کنار کاراکتر مشهور مادی نقش آفرینی می‌کنند. مادی این بار هالووین را در جدال با قاتلان، ارواح، اشباح، زامبی‌هاو جانوران خیالی می‌گذراند. در عین حال تمام حواسش معطوف به نوجوانانی با رفتار ناشایست است. دیوید اسپیتز، مدیر اکران داخلی کمپانی لاینزگیت فیلم تازه پری را اثری متفاوت و منحصر به فرد برای هالووین خواند و گفت: از سال 2013 به این سو دیگر فیلمی با حضور کاراکتر «مادی» به سینما عرضه نشده بود پس به این نتیجه رسیدم که الان دیگر وقت آن فرا رسیده است.

 شکست بزرگ ستاره دهه نود در گیشه

به گزارش آی سینما هر چند «هالووین مادی» افتاحیه درخشانی را به ثبت رسانده است اما نباید انتظار داشت ساخته جدید تایلر سر از فهرست ده فیلم برتر سال در بیاورد یا در حد و اندازه رقابت با سایر مدعیان اسکار پیش رو باشد. این کمدی هالووینی که با بودجه‌ای 20 میلیون دلاری تهیه و تولید شده است. در قسمت دوم «جک ریچر»‌ به کارگردانی ادوارد زوئیک علاوه بر تام کروز بازیگرانی چون کولبی اسمولدر و آلدیس‌ هاچ نقش آفرینی می‌کنند. محصول مشترک پارامونت و اسکای دنس با صرف 60 میلیون دلار ساخته شده است. برای مقایسه بد نیست بدانیم که قسمت اول «جک ریچر» دسامبر سال 2012 در افتتاحیه تنها 15 میلیون دلار فروخت اما در نهایت با 218 میلیون دلار فروش در سراسر جهان به کار خود پایان داد. بیشتر فروش قسمت اول فیلم در کشورهای خارجی رقم خورده بود. در قسمت دوم نیز عملکرد فیلم در بازارهای خارجی بسیار خوب است. «جک ریچر‌: هرگز بازنگردد» در 40 کشور خارجی 31 میلیون دلار دیگر فروش داشت و با احتساب فروش آمریکای شمالی در سراسر جهان 54 میلیون دلار فروختسری فیلم‌های اکشن «جک ریچر» با اقتباس از مجموعه رمان‌های محبوب«لی چایلد» رمان نویس بریتانیایی جلوی دوربین رفته است. قسمت اول «جک ریچر» به کارگردانی کریستوفر مک کوئری در سال 2012 روی پرده رفت. پارامونت حدود شصت میلیون دلار صرف تهیه و تولید قسمت نخست این تریلر اکشن کرد و در نتیجه، فیلم پرهزینه و ... و به اصطلاح «بلاک باستری» در کار نبود.فیلم تازه تام کروز در گیشه جهانی،‌ فیلم «دوزخ» با بازی تام هنکس را از صدر به زیر کشید. «دوزخ»‌ در دومین هفته اکران در 58 کشور 28 میلیون و 900 هزار دلار فروخت تا پس از دو هفته و پیش از آغاز اکران در سینماهای آمریکا فروش جهانی فیلم به 94 میلیون و 800 هزار دلار برسد. این فیلم به کارگردانی ران هاوارد جمعه آینده در آمریکای شمالی اکران می‌شود. این فیلم در ادامه اقتباس‌ها از روی کتاب‌های جذاب دن براون است. اولین بار «کد داوینچی» این نویسنده مورد اقتباس قرار گرفت که در آن تام هنکس نقش مردی را داشت که باید در پی یک دزدی از موزه لوور و دنبال کردن نشانه‌های مسیحیت به یک گروه عجیب و غریب می‌رسید. کتاب‌های دن براون هنوز هم پرطرفدار و پرفروش هستند و البته هیچ کدام از فیلم‌ها نتوانستند مثل کتاب‌ها موفقیت کسب کنند.

 شکست بزرگ ستاره دهه نود در گیشه

در آستانه هالووین کمپانی یونیورسال هم فیلمی مناسب حال و هوای هالووین روانه سینما کرد. «ویجا: خاستگاه شیطان»‌ که با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده هفته گذشته در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد و با فروشی برابر با 14 میلیون و 100 هزار دلار در رده سوم پرفروش‌های سینمای آمریکا ایستاد. این فیلم نیز دومین قسمت از فیلم‌های «ویجا» است که قسمت اول آن سال 2014 اکران شد. در قسمت دوم این فیلم ترسناک حوادث پیش از داستان قسمت اول روایت می‌شود. داستان این فیلم به کارگردانی مایک فلناگان، در سال‌های دهه 1960 رخ می‌دهد و روایتگر ماجراهای هنرمندی است که ارواح شیطانی را به خانه‌اش دعوت می‌کند.

 

شکست بزرگ ستاره دهه نود در گیشه؛ 

کمدی «Keeping Up With the joneses» دیگر فیلمی بود که هفته گذشته به صورت گسترده در آمریکا اکران شد. این فیلم که با 40 میلیون دلار بودجه ساخته شده اکران افتتاحیه را با فروش ناامید کننده پنج میلیون و 600 هزار دلار به پایان رساند. فیلم«مهتاب» به کارگردانی بری جنکینز به عنوان یکی از مدعیان فصل جوایز سینمایی هفته گذشته به صورت محدود در چهار سالن سینما اکران شد و رکورد میانگین فروش در یک سالن سینما در سال 2016 را شکست. این فیلم به صورت میانگین در هر سالن بیش از 103 هزار دلار فروش داشت. این فیلم تا به امروز بیشترین امتیاز را در سایت متاکریتیک داشته و منتقدان خیلی آن را پسندیده‌اند. در این میان فیلم «سرزمین ترامپ» مستند تازه مایکل مور نیز در دو سال در نیویورک و کالیفرنیا به نمایش درآمد و به صورت میانگین در هر سالن بیش از 25 هزار دلار فروش داشت. روی هم رفته، گیشه آمریکا با روزهای کم رونقی دست به گریبان است، تا جایی که فروش بلیت‌ها در مقایسه با سال گذشته همین موقع با افت 12 درصدی روبه‌رو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس