کد خبر 647561
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

ناوشکن «یواس اس کارنی» نیروی دریایی آمریکا با موشک های پیشرفته پدافند «Aegis» که بخش دریایی جنگ افزار سامانه موشکی واشنگتن در شرق اروپا را تشکیل می دهد، روز سه شنبه وارد دریای سیاه شد.

 به گزارش مشرق، هدف ماموریت این ناوشکن، گشت زنی دریایی در محدوده مسئولیت ناوگان ششم آمریکا در دریای سیاه و تامین منافع این کشور در اروپا اعلام شده است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در این زمینه اعلام کرد: ناوشکن «یواس اس کارنی» 18 اکتبر (27 مهر) مرکز نیروی دریایی آمریکا در سواحل اسپانیا را ترک کرده بود.

حوزه پوشش ناوگان ششم آمریکا شامل شرق اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و سیاه می شود.

ناوشکن یو اس اس کارنی تکمیل کننده بخش دریایی سامانه موشکی آمریکا مستقر در رومانی و لهستان نزدیک خاک روسیه می باشد که مسکو بارها در باره تداوم اجرای این طرح هشدار داده است.

دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره به مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان روابط گسترده یا حضور مستقیم نظامی به عنوان همپیمان دارند و از این موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

همزمان آمریکا و ناتو افزون بر گسترش فعالیت های نظامی در شرق اروپا و انجام پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه در محدوده دریای بالتیک در کشورهای لتونی، استونی و لیتوانی در این منطقه و مولداوی جمهوری های شوروی سابق حضور نظامی دارند و پایگاه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی نیز فاصله زیادی با مرزهای ساحلی روسیه در دریای ژاپن ندارد.

با وجود اینکه مسکو بارها اعلام کرده با اتخاذ تدابیر لازم در برابر چنین اقدام هایی مقابله خواهد کرد، اما طرح های گسترش نفوذ نظامی غرب نزدیک مرزهای روسیه همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این مسائل، تشدید تنش ها میان روسیه و آمریکا در هفته های اخیر بر سر بحران سوریه بر روابط مسکو و غرب سایه انداخته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس