آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این که مردم قم باید نسبت به برپایی موکب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی افتخار کنند، گفت: این کار، اقدامی ارزشمند و افتخاری است که باعث خوشحالی امام زمان(عج) می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اظهار کرد: فعالیت این آستان شریف در برپایی موکب در مسیر زائران حسینی افتخاری بزرگ و فوق‌العاده است.

وی با بیان این که بسیاری از کارها آسمانی است و به انسان‌ها در روی زمین الهام می‌شود، افزود: من خوشحالم از این اقدام آستان مقدس که برای اسلام و دین حرکتی بسیار بزرگ در مسیر ترویج تعالیم دینی و شعائر الهی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یقین بدانید حضرت فاطمه معصومه (س) به شما توجه داشته و خودشان قلوب شما را برای انجام این کار همراه ساخت، بطور حتم کاری بزرگ رقم خواهد خورد و آیندگان نیز از برکت‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، تعظیم شعائر الهی را وظیفه‌ای بر دوش همگان دانست و اظهار کرد: نسبت به این توفیق بزرگی که نصیب شما شده، سخن‌ها خواهند گفت و درباره آن خواهند نوشت.

رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار گفت: در راستای برپایی موکب حضرت معصومه(س)، هیاتی از آستان مقدس به عتبات عالیات رفته و با تولیت اعتاب مقدسه معصومین(ع) و جمعی از مسئولان عراق دیدار انجام شد و آنها از برپایی موکب این آستان شریف استقبال کردند.

«جواد جهانگیرزاده» با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس قم در سال گذشته گفت: امسال زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در عمود ۱۰۸۰ خریداری شد و علاوه‌بر پذیرایی از زائران حسینی با توزیع روزانه ۱۰ هزار غذای تبرکی، خدمات گسترده درمانی، بهداشتی و فرهنگی نیز به آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: در این راستا ۴۰ کادر درمانی در موکب آستان مقدس شامل پزشکان، متخصصان و پرستاران مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: محور اصلی کارها، برنامه‌های فرهنگی است که برپایی سه وعده نماز جماعت، ارائه مشاوره دینی و معرفتی به زبان‌های مختلف، حضور خادمان در موکب‌های عراقی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما و معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی از جمله این برنامه هاست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس