یکی از سایت‌های ساعت و تقویم رسمی ایران که بالاترین رتبه را در میان سایرین دارد، اقدام به درج مناسبت‌های عجیب و تحریف شده کرده و متولی این سایت هم از کارشناسان اسراییلی فرم استخدام می‌گیرد.

به گزارش مشرق، یکی از سایت‌های فارسی زبان که خود را ساعت و تقویم رسمی ایران معرفی کرده و با دامنه "ir" نیز ثبت شده، تقویم عجیبی را از ایران در پایگاه خود ارائه کرده است.
 
هنگامیکه به این سایت مراجعه می‌کنیم، مناسبت‌های مقابل روزهای 10 و 13 آبان ماه به ترتیب با عنوان "جشن هالووین" و "اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام و آغاز بحران گروگانگیری" قید شده است.
 
گذشته از جشن هالووین که یکی از جشن‌های سنتی مغرب زمین به حساب می‌آید، از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام یاد کرده و همچنین این اقدام را مترادف با بحران گروگانگیری دانسته به گونه‌ای که انگار تقویم را از دید آمریکایی‌ها نگاشته است؛ این موارد می‌تواند نشان از خط فکری متولیان این سایت که هنوز مشخص نیست وابسته به کجا است، دارد.
 
با تنها لینکی که در پایین صفحه این پایگاه قرار دارد به سایت دیگری با عنوان رادکام هدایت می‌شویم که فعالیت آن پیرامون فروش دامنه، هاست، نرم‌افزار فروشگاه آنلاین و طراحی سایت است.
 
در بخش درباره رادکام "ساعت و تقویم رسمی ایران" و "موتور جستجوی ریسمون" به عنوان وب‌سایت‌های این مجموعه نام برده شده است.
 
نکته قابل تأمل‌تر اینکه وقتی به بخش تکمیل فرم استخدام در این شرکت می‌رویم، متوجه می‌شویم که شرایط استخدام برای کارشناسان کشورهایی از جمله اسراییل هم دیده شده است.
 
با این حال موضوع را از ابوالقاسم خداوردی - مسئول سابق نشر دیجیتال وزارت ارشاد- جویا شدیم تا ببینیم نحوه برخورد دستگاه ناظر در امر فرهنگی و دیجیتال با این قبیل موارد چگونه است.
 
وی با بیان اینکه چنین سایتی علی‌رغم تأکیدات چندین باره در پایگاه ساماندهی ثبت نشده و به بالتبع لوگوی هوشمند هم دریافت نکرده است، اظهار کرد: با مسئول این سایت تماس گرفتیم و مراتب را جویا شدیم اما اعلام کردند که در جریان این موضوع نبودند.
 
او افزود: آنطور که ادعا کردند قوانین و ضوابط را نمی‌دانستند و ما هم به آنها گفتیم کلیه سایت‌هایشان را در ساماندهی ثبت کنند و بلافاصله درخواست لوگوی هوشمند دهند تا بعد از آن وارد مرحله دریافت لوگوی فرهنگی شوند.
 
مسئول سابق نشر دیجیتال ارشاد همچنین این را هم گفت که مسئولان سایت تایم نمی‌دانستند که هالووین جشنی غربی است و ربطی به ایران ندارد.
 
خداوردی تصریح کرد: با این حال چون مدعی هستند که در جریان روند قانونی ثبت سایت نبودند، مهلت ثبت را در مرکز رسانه‌های دیجیتال و دریافت لوگوی هوشمند به آنها می‌دهیم و بعد از آن کارشناسان ما به طور مرتب فعالیت‌های آن را تحت نظارت می‌گیرند.
 
وی همچنین گفت: با این حال چون کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یکی از تصمیم‌گیرندگان در برخورد با سایت‌های دارای محتوای نامناسب است، گزارشی از فعالیت این سایت که مالکیت آن هنوز مشخص نیست را به کمیته مذکور ارائه می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 1
    هر غلطی که دلشون خواست انجام می‌‌دهند و بعد میگن غلط کردیم و نمی دونستیم و ... از این مزخرفات.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    "مسئولان سایت تایم نمی‌دانستند که هالووین جشنی غربی است و ربطی به ایران ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لابد ما هم گوشمان درازه خبر نداریم!!!!
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    1 1
    یک سایت درست و حسابی داریم که در آن را هم شما کج مصب‌ها می‌خواهید تخته کنید! بفرمایید.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    یه عده بچه مچه دانشجو همینجور دارن سایت میزن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد!! خخخخخ
  • حسین ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    من از این سایت برای تقویمش استفاده می کنم،اما مواردی که به عنوان جملات قصار میاره زیر زمان کلا چرند و پرند از هر، نه نه قمر خجسته ای نقل قول فیلسوفانه میاره که با مکتب شعیه ما دوزار هم همخوانی نداره از فردریش نیچه بگیر تا ...
  • سروش ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    مغالطه( غلط زیادی) فرمودید: سایت درست و حسابی !!!!!!!
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    شما فعلا مالیات بده آمریکاییها هموطناتو تحریم کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس